Zawodnicy z Wybrzeża triumfują na sopockiej trasie

rallyandrace.pl 2 godzin temu

Sebastian Matuszewski wygrał sobotnią, 9. rundę Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski w ramach 28. Grand Prix Sopot-Gdynia. Kierowca Lotusa Exige uzyskał łączny czas dwóch podjazdów 2:50,010 i na swoim domowym terenie okazał się bezkonkurencyjny.

Na drugim miejscu sklasyfikowano Bartłomieja Madziarę (Lamborghini Huracán), który stracił do zwycięzcy 6,082 sekundy. Podium uzupełnił Piotr Krotoszyński (Škoda Fabia RS Rally2), na co dzień startujący w rajdach samochodowych, a w wyścigach górskich pojawiający się jedynie okazjonalnie.

Rekordowa liczba kibiców zgromadzonych wzdłuż 3050-metrowej trasy potwierdziła, iż sopocka runda jest jedną z najbardziej widowiskowych w kalendarzu GSMP.

Emocje od pierwszych podjazdów

Zawody rozpoczęły się od porannych przejazdów treningowych, które padły łupem lidera sezonu Sebastiana Steca (Ford Fiesta). Jednak w wyścigach niespodzianek nie brakowało. Już w pierwszym podjeździe wyścigowym pojawiła się czerwona flaga, gdy Jarosław Zawadzki (Renault Megane) uderzył w barierę energochłonną.

Świetną formą błysnął Roman Baran (Mitsubishi Lancer), który w aucie klasyfikowanym w Grupie 3 wykręcił drugi czas, ale w drugim podjeździe wyeliminowała go awaria skrzyni biegów. Dużo pecha miał też Sebastian Stec – jego Ford Fiesta uderzył w krawężnik na wyjściu z ronda na Brodwinie, demolując zawieszenie. Winna była awaria potencjometru sterującego przepustnicą – gaz zablokował się przy 9 tys. obrotów.

Ostatecznie w drugim podjeździe kolejność była identyczna jak w klasyfikacji końcowej: Matuszewski, Madziara, Krotoszyński.

Walka o tytuł mistrza Polski

Po sobotniej rundzie na czele klasyfikacji sezonu znajduje się Sebastian Matuszewski (131 pkt). Sebastian Stec, który spadł na drugie miejsce (111 pkt), aby zdobyć mistrzowski tytuł, musi wygrać wszystkie trzy pozostałe rundy. O trzecie miejsce w okresie walczą Bartłomiej Madziara (85 pkt) i Maciej Kornaś (Toyota Yaris, 81 pkt).

Auta historyczne i Kategoria Narodowa

Wśród historyków najlepszy okazał się Christian Zaleski (Porsche 911 S.C. RS), który o 2,194 sekundy pokonał Marcina Przybyszewskiego (Honda Integra). Trzeci był Arkadiusz Borczyk (Honda Civic VTI).

W Kategorii Narodowej zwyciężył Krzysztof Mikołajczyk (Honda Integra). Na drugim stopniu podium stanął Michał Smyka (Honda Civic), a trzeci był Krzysztof Kurasz (Honda Civic).

Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.

Idź do oryginalnego materiału