Jeżeli Aston Martin nie walczy o miejsca na podium, to dla kierowców i kibiców ekipy jest to rozczarowanie. I ten sezon stoi pod jego znakiem, choć są też i pozytywne momenty.
Zespół
Seryjne podia Astona Martina to już przeszłość. Ekipa z Silverstone nie jest w stanie odpowiednio rozwijać swojego bolidu i ostatnie miesiące przypominają w jej wykonaniu błądzenie po omacku. W Astonie chyba wszyscy czekają już na sezon 2026 i nową erę technologiczną z bolidem Adriana Neweya.
Ten sezon Aston, a przede wszystkim Fernando Alonso, zaczęli fatalnie i dopiero kilka ostatnich wyścigów przyniosło nieco bardziej satysfakcjonujące wyniki. przez cały czas jednak jest to bardzo dalekie od dyspozycji, jaką chciałby widzieć Lawrence Stroll.
Zespół funkcjonuje w miarę nieźle, ale dość często kładą strategie, a ich bolid niestety jest zdecydowanie za wolny jak na standardy, jakie sobie wyznaczają.
Moja ocena: 5/10
Kierowcy
Fernando Alonso
Pierwszym wyścigom Fernando Alonso w tym sezonie towarzyszyło mnóstwo pecha i trochę błędów. Hiszpan przez długi czas nie był w stanie zdobyć punktów i to mocno niepokoiło. W ostatnich rundach wreszcie karta potrafi się odwracać i Alonso zrównał się w zdobyczy punktowej ze swoim kolegą z ekipy. przez cały czas jednak nie jest tam, gdzie chciałby i gdzie powinien być, dlatego trudno wystawić mu bardzo wysoką ocenę, mimo poprawy formy.
Podobnie jak cały zespół, Fernando czeka na przyszły rok – swój last dance w Formule 1. Czy Adrian Newey da mu szansę na odejście w blasku chwały?
Moja ocena: 6/10
Lance Stroll
Aż dziwnie to pisać, ale to Lance Stroll był pewniejszym punktem Astona Martina na początku tego sezonu. Był sklasyfikowany w każdym wyścigu i dowoził regularnie małe punkty. Nie było cudów w jego wykonaniu, ale mógł być z siebie zadowolony.
Kanadyjczyk również czeka na przyszły rok, choć sam nie wiem, czego może się po nim spodziewać. W tym sezonie jednak Lance to solidny średniak.
Moja ocena: 6/10
Statystyki
Miejsce w generalce: 6.
Punkty: 52
Najwyższa pozycja na starcie: 5.
Najwyższa pozycja w wyścigu: 5.
Wizyty w Q3: 8
Odpadnięcie w Q1: 11
Pozycja | 11. | 12. |
Punkty | 26 | 26 |
Pole position | 0 | 0 |
Zwycięstwa | 0 | 0 |
Podia | 0 | 0 |
Najwyższa pozycja w wyścigu | 5. | 6. |
Najwyższa pozycja na starcie | 5. | 6. |
Wyżej w wyścigu | 9 | 5 |
Wyżej w kwalifikacjach | 14 | 0 |
Sektory kwalifikacji | 35 | 7 |
Lepszy czas wyścigu | 7 | 6 |
Wizyty w Q3 | 6 | 2 |
Odpadnięcie w Q1 | 2 | 9 |
Średnia pozycja na starcie | 10,71 | 14,21 |
Średnia pozycja na mecie | 12,14 | 12,36 |
Ukończone wyścigi | 11 | 14 |
Udane wyprzedzenia | 10 | 32 |
Przejechane kilometry | 3679 | 3904 |
Koszty dla zespołu | $1,127 mln | $0,775 mln |
Zarobki | $24 mln | $3 mln |
Waszym zdaniem
Jak oceniasz postawę Astona Martina w pierwszej części sezonu 2025?
Czy według Ciebie Aston Martin zmieni swoje miejsce w klasyfikacji konstruktorów w okresie 2025?
Czy według Ciebie pozycja zespołu w klasyfikacji generalnej odzwierciedla potencjał jego bolidu?
Jak oceniasz postawę Fernando Alonso w pierwszej części sezonu 2025?
Jak oceniasz postawę Lance Strolla w pierwszej części sezonu 2025?
Share your Results:
Facebook TwitterOceniliście Saubera
Sauber to najwyżej oceniona przez Was ekipa z dotychczasowych głosowań.
1 | Sauber | 7,61 |
2 | RB | 6,16 |
3 | Haas | 4,65 |
4 | Alpine | 2,67 |
47% z Was uważa, iż Sauber awansuje jeszcze w klasyfikacji generalnej konstruktorów. Według 10% ekipa spadnie w niej. 26% z głosujących uważa, iż Sauber raczej zostanie na swoim miejscu w generalce, a 17% uważa, iż Sauber zostanie na 7. miejscu.
Połowa z Was uważa, iż pozycja Saubera odzwierciedla potencjał ich bolidu. Według 14% powinni być wyżej, a 20% niżej. Opcję “trudno powiedzieć” zaznaczyło 16% głosujących.
1 | Nico Hulkenberg | 7,68 |
2 | Gabriel Bortoleto | 7,64 |
3 | Isack Hadjar | 7,43 |
4 | Liam Lawson w RB | 5,75 |
5 | Oliver Bearman | 5,72 |
6 | Pierre Gasly | 5,61 |
7 | Esteban Ocon | 5,27 |
8 | Yuki Tsunoda w RB | 4,39 |
9 | Jack Doohan | 3,55 |
10 | Franco Colapinto | 2,65 |