Były szef Triple Eight chciałby, aby supersamochody podążały śladami takich firm jak NASCAR i globalne GT, aby stale ścigać się i zdobywać pole position.
Głównym powodem jego radykalnej propozycji jest spektakl, który jego zdaniem można by ulepszyć, przechodząc ze startu stałego do startu ruchomego.
„Myślę, iż start ciągły jest bardziej dramatyczny niż start stały” – Dane powiedział dziennikowi The New York Times. Zjednoczeni Łowcy Apex Podcast.
„Myślę, iż będzie grzmot, szczególnie w przypadku naszych samochodów.
„Chciałbym, żeby to zaczęło się toczyć. Robiliśmy to od czasu do czasu [Australian] Wielka nagroda [in 2015]. Bardzo chciałbym zobaczyć nowy początek, ponieważ uważam, iż to dodaje dramatyzmu.
„Każdy wyścig GT na świecie ma start płynny. NASCAR ma start płynny, a IndyCar ma start płynny. Jest więcej klas na poziomie zawodowym, które mają start płynny, niż takich, które go nie mają.
„Myślę, iż biorąc pod uwagę nasze silniki i dramaturgię, umieszczanie samochodów między budynkami, budynkiem pit-stopu i podium na przykład w Adelajdzie lub Bathurst oraz posiadanie odpowiedniego obszaru postojowego w stylu NASCAR, będzie to ogromne”.
Oprócz zasugerowanych przez siebie zmian Dane powiedział, iż ponowne uruchomienie samochodu bezpieczeństwa na stałych torach powinno odbywać się dla dwóch osób, a także na Mount Panorama.
„Myślę, iż ponownie uruchomię samochód bezpieczeństwa dwa razy na dwóch stałych torach” – powiedział.
„Byłbym zdenerwowany robieniem tego za często na torach ulicznych, ale na torach stałych zrobiłbym to i być może włączając Bathurst, aby uznać to za stały tor i uzyskać dwa wyścigi na dwa”. Ponowne uruchomienie.
„Kierowcy niedługo przyzwyczają się do tego, iż nie zderzają się ze sobą już na pierwszym zakręcie. Bardzo gwałtownie się nauczą i zrozumieją, w przeciwnym razie prawdopodobnie szukaliby nowej pracy”.
Wracając do początku wyścigu, Dane powiedział, iż byłoby to również środkiem oszczędnościowym, ponieważ zmniejszyłoby zużycie układu napędowego.
Więcej wiadomości o supersamochodach
„Każdy, kto zetknął się z kartingiem, jest w tym ekspertem” – powiedział.
„Myślę, iż naprawdę zwiększają dramaturgię początku, atmosferę i przedstawienie.
„Dodatkowy efekt polega na odciążeniu układu napędowego. Zasadniczo w samochodzie GT3 większość samochodów GT3 wykorzystuje bardzo podobne lub takie samo sprzęgło, jak w samochodzie Supercar”.
„Jak często to podajesz? Koniec sezonu? Wiesz, prawie nigdy”.
„Kiedy siedzisz tutaj nad sprzęgłem, nad sprzęgłem, a potem ostatniego dnia lub dwóch słyszysz o łożyskach oporowych czy o tym czy tamtym, albo o obudowach, czy o wszystkich tych rzeczach, które się dzieją, ponieważ ładujemy to gówno poza rzeczą.
„A wtedy coś musi ustąpić. Im bardziej miękka jest opona, tym większe jest prawdopodobieństwo, iż obciążysz cały układ napędowy. Uważam to za oszczędność kosztów”.
„Jedną rzeczą, o którą musisz się upewnić, jest to, iż kierowcy zachowują odpowiednią dyscyplinę podczas startów i restartów i tak dalej, więc nie wydajesz na to pieniędzy.
– Ale tak, jest to całkowicie możliwe.