Trzy biegaczki nominowane przez Forbes na Kobietę Roku w kategorii Sport

1 tydzień temu
Zdjęcie: Trzy biegaczki nominowane przez Forbes na Kobietę Roku w kategorii Sport


Pia Skrzyszowska, Anastazja Kuś i Martyna Młynarczyk znalazły się w prestiżowym gronie odważnych kobiet, które podejmują wyzwania, przełamują bariery i pokazują, iż pasja połączona z wiedzą może przesuwać granice możliwości.

Redakcja „Forbes Women” wytypowała 50. wyjątkowych kobiet w pięciu kategoriach: biznes, kultura, sport, nauka i działalność społeczna. Wśród nich, w kategorii Sport, znalazły się trzy biegaczki: Pia Skrzyszowska, Anastazja Kuś i Martyna Młynarczyk. Pojawienie się w tym gronie Pii i Anastazji można ocenić za dużo bardziej spodziewane niż Martyny. Lekkoatletkom specjalizującym się w konkurencjach olimpijskich, startującym na Igrzyskach i zdobywającym medale na Mistrzostwach Świata i Mistrzostwach Europy jest w Polsce łatwiej przebić się do mainstreamu. Co potwierdza m.in. to, iż Pia i Anastazja mają kontrakty sponsorskie nie tylko z firmami produkującymi odzież i obuwie sportowe, ale także z markami niezwiązanymi stricte z branżą sportową. Pia jest ambasadorką Big Star’a, a Anastazja Audi i Lenovo.

Dlatego tym bardziej cieszy, iż Redakcja „Forbes Women” dostrzegła i doceniła Martynę Młynarczyk, biegaczkę specjalizującą się w biegach górskich, które nie są w Polsce aż tak popularne jak konkurencje olimpijskie. Martyna została doceniona za swoje tegoroczne zwycięstwo w CCC – biegu górskim na dystansie 101 km i 6000 m przewyższenia – rozgrywanym podczas najpopularniejszego festiwalu biegów górskich UTMB. Ten przykład pokazuje, iż biegi górskie zaczynają liczyć się także w obszarach niezwiązanych ściśle z tym środowiskiem.

W gronie 10. nominowanych w kategorii Sport znalazła się jeszcze jedna lekkoatletka Maria Żodzik, skoczkini o tyczce, która na MŚ w 2025 r. zdobyła srebrny medal.

Jaki jest cel tego plebiscytu?

Co stoi za pomysłem organizowania takiego plebiscytu? Na stronie Forbes można przeczytać: “„Forbes Women” wyznacza sobie ambitną misję: pokazywanie wzorców, które mogą realnie wpływać na sposób myślenia i postrzegania kobiet w społeczeństwie. Bo jak stać się kimś, kogo się nie widzi? To pytanie, które wciąż pozostaje aktualne w rzeczywistości, gdzie kobiety, mimo swoich osiągnięć, często nie otrzymują należnej im uwagi i przestrzeni.Dlatego tak istotne jest nagłaśnianie dokonań kobiet działających w kluczowych obszarach — biznesie, kulturze, sporcie, nauce i działalności społecznej. Nie chodzi tu o podkreślanie ich płci, ale o uznanie ich jako ekspertek, liderek i profesjonalistek, które wyróżniają się wyjątkowymi kompetencjami. To one przesuwają granice i zmieniają świat, często wbrew niewidzialnym, ale realnym barierom, które ograniczają ich kariery, decyzje i reprezentację.

Głosowanie trwa do 5. grudnia, do godz. 23.59, a swój głos można oddać tutaj.

Idź do oryginalnego materiału