Triumph TF 250-X na sezon 2026 dostał sporo zmian, a wszystkie z nich pochodzą prosto od zawodników. Teraz TF 250=X pozostało bardziej gotowy do wyścigów!
- Triumph ogłosił aktualizacje dla cenionego modelu TF 250-X, zapewniając, iż jest to wciąż najbardziej kompletny pakiet motocrossowy, dostępny w standardzie
- Zupełnie nowy airbox i tłumik maksymalizują przepływ powietrza, a ulepszone mapowanie silnika dostarcza więcej mocy i lepszą reakcję przepustnicy
- Nowe, wydajne i trwalsze sprzęgło Exedy, znacznie zwiększa moment obrotowy
- Ulepszone możliwości ustawienia zawieszenia zapewniają lepszą kontrolę w trakcie skoku, lepszą stabilność podwozia i zwiększoną równowagę podczas pokonywania zakrętów
- Zupełnie nowa grafika na rok 2026 obejmuje efektowne naklejki w przyciągającym wzrok kolorze, Triumph Performance Yellow
Triumph zaprezentował ekscytujące ulepszenia, cenionego już modelu motocrossowego TF 250-X, wzmacniając swoją pozycję lidera w klasie, w ultrakonkurencyjnym segmencie motocykli o pojemności 250 cm3. Zaktualizowany TF 250-X ma więcej mocy, zapewnia szybsze starty i kontrolę dostosowaną do wyścigów, skupiając się na wydajności, trwałości i dostarczeniu wrażeń kierowcy.
Triumph TF 250-X 2026 – oficjalny klip promocyjny:
Motocykl został zbudowany, z myślą o przekraczaniu granic i wygrywaniu, a udoskonalenia obejmują zupełnie nowy airbox i tłumik, które maksymalizują przepływ powietrza, ulepszone mapowanie silnika, zapewniające dostarczanie większej ilości mocy i lepszą reakcję przepustnicy, a także większą możliwość dostrojenia zawieszenia oraz nowe sprzęgło Exedy.
Nowy airbox i tłumik zaprojektowane zostały tak, aby spełniać zarówno nowe przepisy FIM i AMA dotyczące emisji hałasu podczas wyścigu, jak i wymagania w zakresie wydajności, przy jednoczesnym zachowaniu charakterystycznego brzmienia silnika Triumph’a. W połączeniu z jego nową kalibracją, TF 250-X zapewni doskonałe osiągi w dniu wyścigu.
Zaktualizowane oprogramowanie sterujące silnikiem ECU zwiększa moc i reakcję przepustnicy w całym zakresie obrotów, umożliwiając szybsze starty i lepsze wyjścia z zakrętów, podczas gdy nowe, wysokowydajne sprzęgło Exedy zapewnia bezpośredniejsze zazębianie, większą trwałość w ekstremalnych warunkach i wyższy moment obrotowy. Zwiększona możliwość dostrojenia zawieszenia zapewnia również lepszą kontrolę w trakcie skoku, lepszą stabilność podwozia i równowagę w zakrętach.
Aby zapewnić większą niezawodność i łatwiejszą obsługę, a także poprawić dostępność, udoskonalono również układ mocowania akumulatora, a wizjer poziomu oleju został przeprojektowany tak, aby zwiększyć jego przejrzystość i dokładność odczytu.
Uzupełnieniem aktualizacji jest zupełnie nowa szata graficzna na rok 2026 z efektownymi naklejkami w przyciągającym wzrok kolorze Triumph Performance Yellow. Naklejki podkreślają agresywny styl TF 250-X, zapewniając mu jednocześnie rozpoznawalny wygląd na torze.
Zdjęcia – Triumph TF 250-X 2026:




























Ulepszenia bazują na udanym motocyklu TF 250-X, który miał swój debiut w 2023 roku. Model ten opracowany został w ścisłej współpracy z legendą motocrossu Rickym Carmichaelem i mistrzem świata enduro Ivánem Cervantesem. TF 250-X wyznaczył nowy standard w kategorii motocykli o pojemności 250 cmł, dzięki wiodącemu w swojej klasie stosunkowi mocy do masy, fabrycznemu zawieszeniu KYB i zaawansowanej elektronice zorientowanej na kierowcę.
Steve Sargent, Dyrektor ds. produktów Triumph’a, powiedział: „TF 250-X wywarł już ogromny wpływ na świat motocrossu, zapewniając sobie podium w AMA Supercross Championship 2025, a także w klasie MX2 w MXGP. TF 250-X na rok 2026, jest wynikiem nieustannego rozwoju i uwzględniania opinii naszych fabrycznych kierowców. Dzięki szybszemu dostarczaniu mocy, udoskonalonemu zawieszeniu i zaawansowanej elektronice, motocykl ten daje zawodnikom przewagę, której potrzebują, aby wygrać.
„Ulepszenia te, pomogą wszystkim kierowcom maksymalnie wykorzystać dostępny moment obrotowy, poprawiając wrażenia z jazdy, przyspieszenie i reakcję, dzięki czemu jest on jeszcze bardziej konkurencyjny. Nowe sprzęgło Exedy i ulepszona kalibracja silnika to przekonujące powody, dla których fani powinni wypróbować gotowość Triumpha przed nadchodzącym sezonem”.
Zaprojektowany by dominować
Wydajny, czterosuwowy, jednocylindrowy silnik dostarcza 48 KM mocy maksymalnej przy 13 500 obr./min, co w połączeniu z wyjątkowym, ultrakompaktowym i superlekkim, aluminiowym podwoziem zapewnia modelowi TF 250-X najlepszy stosunek mocy do masy w swojej klasie.
Wyścigowa jednostka napędowa Triumpha zdobyła już uznanie na torze. Kuty, aluminiowy tłok König, tytanowe zawory Del West, diamentopodobne, powłoki węglowe o niskim współczynniku tarcia, lekkie, magnezowe osłony, a także elementy wewnętrzne pokryte powłoką DLC, zapewniają silnikowi eksplozję mocy i trwałość. Zoptymalizowany pod kątem masy układ i 44 mm przepustnica Dell’Orto, gwarantują niezwykle szybką reakcję na gaz podczas gdy sterownik ECU Atheny z systemem GET Power Assist gwarantuje doskonałą kontrolę trakcji i startu.
Zaawansowany system zarządzania silnikiem i możliwość jego strojenia, uzupełnia opcjonalna aplikacja MX Tune Pro, która umożliwia motocyklistom korzystanie z wybieranych przez użytkownika map, odczytów danych z panelu czujników silnika oraz z funkcji diagnostyki w czasie rzeczywistym. Wszystko to odbywa się za pośrednictwem sterowania zaprogramowanym systemem zarządzania silnikiem.
Sprzęgło Exedy i 5-stopniowa, skrzynia biegów z hydrauliką Brembo zapewniają płynną i precyzyjną zmianę biegów, a quickshifter umożliwia zmianę przełożeń na wyższe między 2. a 5. biegiem bez użycia sprzęgła.
Zawieszenie przygotowane do wyścigów
Na unikalne, aluminiowe podwozie składa się wytrzymała, lekka rama na podwójnych kołyskach, zaprojektowana z myślą o optymalnej równowadze pomiędzy wydajnością, masą i zwinnością, która w połączeniu z hydroformowanym wahaczem zapewnia tyłowi motocykla optymalną elastyczność i przyczepność.
Zawieszenie, które opracowane zostało na potrzeby wyścigów, zapewnia stabilną pracę układu, a jego zestrojenie pozwala na lepszą kontrolę w trakcie wykonywania skoków, lepsze wyważenie podwozia i lepszą stabilność w zakrętach. Ten wysokowydajny zestaw uzupełniają widelce sprężynowe KYB AOS o skoku 48 mm, kute i obrabiane maszynowo z aluminium 7075-T6 potrójne zaciski oraz tylny amortyzator sprężynowy z trzema stopniami regulacji.
Topowa specyfikacja
Model TF 250-X wyposażono w sprawdzone podczas wyścigów, najwyższej jakości podzespoły, co pozwoliło zapewnić parametry techniczne niespotykane w produkowanych seryjnie motocyklach motocrossowych.
Serce układu hamulcowego stanowią hamulce Brembo o dużej wydajności. Przedni układ wyposażono w pływające, dwutłoczkowe zaciski o średnicy 24 mm, a tylny w jednotłoczkowy, pływający zacisk o średnicy 26 mm. Wraz z tarczami Galfer Wave o średnicy 260 mm z przodu i 220 mm z tyłu, układ zapewnia precyzyjne i kontrolowane hamowanie w każdych warunkach.
Wyjątkową trwałość i przyczepność na nawierzchniach wyścigowych zapewniają lekkie, aluminiowe obręcze DirtStar serii 7000 z obrabianymi maszynowo, aluminiowymi piastami i oponami o średniej miękkości Pirelli Scorpion MX32. Aby zapewnić kierowcy kontrolę i wygodę, model TF 250-X wyposażono w kierownicę z rdzeniem węglowym ProTaper ACF i manetki ODI Half-Waffle lock-on, które zapewniają wrażenia z jazdy na fabrycznym poziomie.
Zaawansowana elektronika wznosi wrażenia z jazdy na wyższy poziom, oferując system kontroli startu (włączany dzięki przycisku na kierownicy lub dzięki aplikacji), kontrolę trakcji, dwie mapy silnika umożliwiające dostosowanie odpowiedniej mocy, panel czujników wyświetlający dane w czasie rzeczywistym i umożliwiający diagnostykę oraz zintegrowany licznik motogodzin umożliwiający precyzyjne śledzenie pracy silnika.
Wyścigowe akcesoria
Poza bogatym wyposażeniem dostępnym w standardzie, Triumph nawiązał współpracę z największymi markami klasy premium, w celu stworzenia dedykowanej gamy akcesoriów wyścigowych, które jeszcze bardziej zwiększą wydajność i możliwości motocykla.
Te akcesoria, to między innymi:
- Układ wydechowy Akrapovič z tytanu
- Urządzenie Hole Shot od XTrig
- Moduł kontroli startu Athena LC-GPA z wybieranymi przez kierowcę ustawieniami ulepszonej kontroli trakcji i kontroli startu oraz wskaźnikiem LED prędkości obrotowej silnika
- Moduł Wi-Fi MX Tune Pro z 10 dodatkowymi mapami
- Siedzenie z pokryciem Performance Gripper i pokrowcem
- Zestaw naprawczy elementów nadwozia
Specjalistyczne centra Triumph Motocross i Enduro
Triumph w globalnej sieci w Europie, Australii i USA posiada ponad 280 specjalistycznych centrów motocrossowych i enduro, zapewniając fachową sprzedaż, serwis, części i wsparcie podczas wyścigów. We współpracy z Alpinestars, Triumph oferuje również pełną gamę odzieży motocrossowej i enduro.
Unikalny, dostępny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu internetowy system części i akcesoriów, zoptymalizowany jest pod kątem urządzeń mobilnych. Umożliwia motocyklistom składanie zamówień bezpośrednio z toru, z opcją ekspresowej dostawy lub „kliknij i odbierz”.
O modelu dowiesz się więcej odwiedzając stronę: https://www.triumphmotorcycles.pl
Triumph TF 250-X 2026 – dane techniczne:
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Rodzaj | Jednocylindrowy, 4-suwowy, SOHC |
Pojemność | 249.95 cmł |
Średnica | 78 mm |
Suw | 52.3 mm |
Stopień sprężania | 14.4 |
Układ zasilania | Dell’Orto |
Układ wydechowy | Pojedynczy tłumik |
Układ napędowy | 13/48 |
Sprzęgło | Mokre, wielotarczowe, Belleville Spring |
Skrzynia biegów | 5-biegowa |
PODWOZIE | |
Rama | Rama aluminiowa |
Wahacz | Odlewany ze stopu aluminium |
Przednie koło | 21 x 1.6 cala |
Tylne koło | 19 x 1.85 cala |
Przednia opona | 80/100 – 21 |
Tylna opona | 100/90 – 19 |
Przednie zawieszenie | KYB 48 mm widelec sprężynowy, regulacja kompresji / odbicia, skok 310 mm |
Tylne zawieszenie | Amortyzator KYB z regulacją kompresji (ustawienie H i L), regulacją odbicia, skok 305 mm |
Przednie hamulce | 2-tłoczkowy zacisk Brembo 24 mm, tarcza 260 mm |
Tylne hamulce | Jednotłoczkowy zacisk Brembo 26 mm, tarcza 220 mm |
Przyrządy | Licznik motogodzin, wielofunkcyjne przełączniki |
WYMIARY I WAGA | |
Szerokość kierownicy | 836 mm |
Wysokość bez lusterek | 1270 mm |
Wysokość siedzenia | 960 mm |
Rozstaw osi | 1492 mm |
Kąt nachylenia główki ramy | 27.4º |
Wyprzedzenie | 116 mm |
Masa z płynami | 104 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 7 l. |