Thierry Neuville krytykuje nowego dostawce opon

rallypl.com 20 godzin temu

Thierry Neuville, aktualny mistrz świata WRC, nie będzie dobrze wspominał tegorocznego Rajdu Akropolu. Rajd w gorącej Grecji okazał się dla kierowcy Hyundaia pełen rozczarowań – od braku tempa, przez uciążliwe problemy techniczne, aż po awarie opon, które według Belga odebrały mu szansę na solidny wynik.

Choć na pierwszy rzut oka Neuville wydawał się zrezygnowany, niedługo po zakończeniu rywalizacji nie krył swojego rozgoryczenia sytuacją, z jaką musiał się zmierzyć.

„Myślę, iż wszystko zostało już powiedziane. Szczerze mówiąc, nie mam nic do dodania” – westchnął Neuville po zakończeniu rajdu, cytowany przez rallyjournal.com

Neuville krytykuje stan techniczny opon – „Coś musi zostać zrobione”

Wbrew pierwszemu wrażeniu, kierowca Hyundaia postanowił jednak zabrać głos. I nie przebierał w słowach.

„Szczerze mówiąc, myślę, iż straciliśmy tutaj dobry wynik, zwłaszcza z powodu problemów z oponami, które dla mnie nie są tylko kwestią funkcjonowania, ale było w tym coś więcej” – powiedział Neuville, jasno sugerując, iż problemy nie były odosobnionym przypadkiem.

Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Według Belga zawiodły opony Hankook, które od tego sezonu są nowym dostawcą ogumienia dla całego cyklu WRC. Jak wskazał, nie poradziły sobie one ani z ekstremalnym greckim upałem, ani z szorstką nawierzchnią trasy.

„Coś musi być zrobione lepiej po tej stronie i należy to zbadać nieco głębiej. Nie jestem jedyny – jeżeli dobrze zrozumiałem, ktoś inny miał podobny problem. Ale to nie powinno się zdarzyć. Kosztowało mnie to dobry wynik w ten weekend”.

Opona zawiodła na całej linii

Co najbardziej frustrujące dla Neuville’a, awaria opony nie była efektem klasycznego przebicia.

„Mieliśmy wewnętrzne uszkodzenie w oponach, do którego doszło podczas montażu opon na felgach. Opona nie była choćby w porządku, więc po prostu puściła na oesie. Ostatecznie w oponie nie było dziury, ale z powodu kompresji cały czas traciła powietrze. W końcu musiałem się zatrzymać i ją zmienić. To nie jest poziom tego sportu”.

Kryzys Hankooka na rajdowych trasach?

Po kontrowersjach wokół debiutu Hankooka w WRC, Rajd Akropolu może stanowić pierwszy poważny test dla producenta. Krytyczne uwagi ze strony Neuville’a to jednoznaczny sygnał, iż temat jakości i trwałości ogumienia będzie wracał w kolejnych rundach sezonu.

Warto przypomnieć, iż Rajd Grecji to jedna z najbardziej wymagających imprez w kalendarzu – ekstremalnie wysokie temperatury, kamieniste odcinki i duże prędkości to warunki, które bezlitośnie obnażają wszelkie niedociągnięcia techniczne.


Źródło: rallyjournal.com

Idź do oryginalnego materiału