Sezon rajdowy 2025 jeszcze się nie skończył dla Jakuba Matulki i Damiana Sytego. Duet LOTTO Matulka Rally Team, świeżo po zdobyciu tytułu Rajdowych Mistrzów Polski, w ten weekend stanie na starcie 28. Lausitz Rallye – finałowej rundy European Rally Trophy (FIA ERT). Dla załogi to nie tylko kolejna przygoda, ale przede wszystkim trening i testy na szutrowych trasach, których w ich tegorocznym kalendarzu nie było zbyt wiele.
Szutrowa rywalizacja na Łużycach
Rajd odbędzie się w dniach 31 października – 1 listopada na malowniczych, ale wymagających terenach Łużyc – zaledwie kilkanaście kilometrów od polsko-niemieckiej granicy. Lausitz Rallye to już 14. runda European Rally Trophy (FIA ERT) i jednocześnie 7. odsłona Rajdowych Mistrzostw Niemiec.
Na starcie nie zabraknie ścisłej czołówki niemieckiego i europejskiego motorsportu, a wśród nich mistrzowskiej załogi z Polski. Dla Matulki i Sytego będzie to czwarty start w tej imprezie, którą kierowca z Gliwic darzy wyjątkowym sentymentem.
– Przed nami Rajd Lausitz, który lubię i w którym przyjdzie mi startować już po raz czwarty. Dużo więcej w tym sezonie jeździliśmy po asfalcie, dlatego cieszę się, iż teraz przyjdzie nam powalczyć na luźnej nawierzchni. Rajd Lausitz nie odbywa się w ramach żadnego z cykli, w których rywalizujemy, dlatego możemy potraktować go jako przygotowanie do kolejnego sezonu oraz potestować trochę w trybie rajdowym. Lista załóg jest dosyć ciekawa. Groźni na pewno będą lokalni kierowcy, ale też kilku przyjezdnych. Przed rokiem na niemieckich szutrach niezłe tempo miał chociażby Jarek Kołtun. My na pewno będziemy chcieli utrzymać dobrą dyspozycję z tego sezonu, ale też sprawdzić możliwie jak najwięcej opcji. Niezmiennie trzymajcie kciuki! – powiedział Jakub Matulka, aktualny Rajdowy Mistrz Polski.
155 kilometrów szutrowej przygody
Organizatorzy 28. edycji Lausitz Rallye przygotowali dziesięć odcinków specjalnych o łącznej długości ponad 155 kilometrów. Zawody rozpoczną się w piątek, 31 października, o godzinie 15:48 od najdłuższego etapu – OS1 RK Sprey 1 (22,05 km). Po krótkim serwisie zawodnicy ponownie pokonają ten sam odcinek, kończąc pierwszy etap rajdu.

Sobota, 1 listopada, zapowiada się jeszcze bardziej intensywnie – osiem odcinków i 111 kilometrów rywalizacji. Poranną część otworzą OS3/5 Mulkwitz (9,45 km) oraz OS4/6 Reichwalde (20,36 km). Po serwisie załogi powrócą na te same trasy, zanim ruszą na dwie końcowe pętle: Bärwalder See (16,87 km) i Nochten (8,81 km). Ostatni przejazd zaplanowano na popołudnie, a nieoficjalne wyniki poznamy około godziny 19:00.
To jedna z najbardziej wymagających edycji rajdu, oferująca szybkie, techniczne sekcje oraz typowe dla Lausitz odcinki z luźnym, żwirowym podłożem.
Choć dla Matulki i Sytego udział w Lausitz Rallye ma charakter treningowy, załoga LOTTO Matulka Rally Team traktuje go bardzo poważnie. To idealna okazja do testów ustawień, pracy nad tempem na szutrze oraz przygotowań do sezonu 2026.
















