Czy od sezonu 2026 nazwa Alpine całkowicie zniknie z Formuły 1. Bardzo interesująca teoria pojawiła się na jednym z portali dotyczących Formuły 1.
Renault wróciło w pełni do Formuły 1 w okresie 2016 z zespołem fabrycznym. Od 2021 roku zespół z Enstone jeździ pod nazwą Alpine.
Trzeba przyznać, iż obecna przygoda francuskiego zespołu w F1 jest raczej pełna rozczarować, przeplatanych rzadkimi sukcesami. Ciągłe zmiany szefów zespołu są świadectwem niespełnionych nadziei ekipy.
Dział silnikowy przygotował najsłabszą jednostkę napędową, co ostatecznie doprowadziło do decyzji o zakończeniu produkcji własnych silników. Od 2026 ekipa będzie używać jednostek i skrzyni biegów Mercedesa.
Ale może się okazać, iż to nie jedyne gruntowne zmiany, jakie czekają zespół z Enstone. Już wcześniej pojawiały się doniesienia o możliwości sprzedaży ekipy, ale szefostwo im zaprzeczało. Z drugiej strony 20% udziałów w zespole zostało sprzedanych amerykańskiemu funduszowi inwestycyjnemu.
Zmiana?
Kilka miesięcy temu nowym szefem zespołu – dość niespodziewanie – został Oliver Oakes, właściciel ekipy Hitech ścigającej się z powodzeniem w seriach juniorskich. Co ciekawe, w ubiegłym roku starał się on o wejście do Formuły 1 w ramach procesu uruchomionego przez FIA. Jego wniosek został odrzucony, ale Oakes i tak znalazł się w F1 w roli szefa.
Czy na tym się jednak nie skończy? Profil FormulaNerds na Twitterze sugeruje, iż możliwe jest całkowite przejęcie Alpine przez Hitecha od sezonu 2026. Informacja ma pochodzić z bardzo sprawdzonego źródła.
Ok… the plot thickens with regard to the Alpine rumours earlier.
We have heard tonight from a very trusted source (which we cannot name) that the Alpine could disappear and be replaced with the name HiTech!
Oakes would remain. That’s all we know, more sure will follow. #F1 pic.twitter.com/CQoRwSInxh
— FormulaNerds 🤓🏁 (@Formula_Nerds) November 13, 2024
Warto przypomnieć, iż Oakes chciał wejść do Formuły 1 przy pomocy finansowania… z Rosji, pochodzącego od rodziny Mazepinów, mającej ochotę wrócić do Formuły 1, w której gościła w latach 2021 i 2022 w związku ze startami Nikity Mazepina. Rosjanin był sponsorem Hitecha i jeździł w nim w seriach juniorskich.
Czy jest zatem możliwe, by teraz – „na plecach” Alpine, Mazepinowie wrócili do F1?