Dani Sordo, kierowca Hyundaia, stwierdził, iż miał więcej zabawy z jazdy autem Rally1 kiedy układ hybrydowy przestał działać w jego samochodzie.
Dani Sordo podczas piątkowego etapu Rajdu Akropolu 2024 doświadczał problemów z hybrydą w swoim Hyundaiu i20 N Rally1. Hiszpan jednak stwierdził, iż woli sięgać się bez wsparcia tego układu!
„Tak, wszystkie trzy oesy bez hybrydy, więc przynajmniej było więcej zabawy bez hybrydy i zarządzania mocą i tym, i tamtym. To jest jak cały czas, jest o wiele lepiej, wiesz. Przepustnica, hamulec i gaz. Na pewno, ponieważ czasami to działa, a czasami nie. Nie wiem, to nie moja decyzja, ale oczywiście to miłe. W niektórych miejscach jest tak samo, nie mają hybryd. Ale jazda jest o wiele bardziej przyjemna i naturalna: wciśnij (…), aby trochę zarządzać gazem, a nie hybrydą. Teraz się ładuje, teraz nie, teraz jest moc i w ogóle. Trochę dziwne. – mówił Dani Sordo w rozmowie z DirtFish!
Następny zestaw przepisów WRC, usprawniony na 2027 r., ma pozostawić producentom otwarte opcje napędu, więc nie będzie wymogu stosowania jednostki hybrydowej.
„Branża motoryzacyjna nie do końca wie, dokąd zmierza, a my uważamy, iż najlepszą opcją jest posiadanie czegoś, co producent może wprowadzić i ma swobodę przyjęcia tego, co chce. Myślę więc, iż dla mnie jest to bardzo pozytywne. Myślę, iż mamy kilka interesujących rzeczy na sezon 2027. „Pytanie zawsze brzmiało, niestety, jak dotrzemy do ’27? Chcielibyśmy, aby wynikiem przeglądu było: „oto wizja ’27, oto dokąd zmierzamy”- powiedział Robert Reid, wiceprezes FIA ds. sportu.
Czy z perspektywy czasu Rally1 było błędem?
„Trudne pytanie”, odpowiedział Reid i dodaje:
„Myślę, iż Rally 1 jest imponujący. Jest prawdopodobnie skomplikowany technologicznie. Wymaga dużego zaangażowania ze strony producenta. Myślę, iż ponieważ nie zwiększyliśmy liczby producentów, można powiedzieć, iż niekoniecznie to zadziałało”.
„Z punktu widzenia konkurencyjności w mistrzostwach, myślę, iż było bardzo dobrze. Trzech producentów jest w stanie wygrywać trzema różnymi stylami samochodów. Myślę, iż z tej perspektywy było to dobre i myślę, iż daje nam to dobrą platformę i pewność siebie, aby iść naprzód z poprawkami do samochodu ’27”.
Źródło: dirtfish.com