Włodarze M-Sportu potwierdzili, iż skontaktowali się z Oliverem Solbergiem w sprawie ewentualnej, przyszłorocznej współpracy. Szwed musi podjąć trudną decyzję – ryzykowny powrót do auta Rally1, czy rola faworyta w walce o tytuł WRC2 z drużyną Skody.
Na dzień dzisiejszy nie znamy jeszcze dokładnego składu osobowego M-Sportu na przyszły sezon. Pierwszym wyborem będzie prawdopodobnie Adrien Fourmaux – Francuz spełnił pokładane w nim nadzieje, z powodzeniem wchodząc w buty lidera stajni z Cumbrii… Sęk w tym, iż przyszłość Adriena stoi pod znakiem zapytania. W kuluarach mówi się już o transferze do Hyundaia, w którym Francuz pełniłby rolę trzeciego kierowcy. Naturalnie w obwodzie pozostało Gregoire Munster – Luksemburczyk nie jest jednak w stanie zapewnić M-Sportowi wystarczającej ilości punktów, wyraźnie odstając od Adriena oraz swoich rywali w Rally1.Wyjściem z sytuacji może być angaż prawdziwej gwiazdy świata WRC, Olivera Solberga. Richard Millener przyznał w rozmowie z portalem DirtFish, iż przedstawiciele M-Sportu złożyli Oliverowi konkretną ofertę. Ten musi zatem podjąć decyzję – trudna, a niekiedy i bolesna nauka Rally1, lub mniej ryzykowna kooperacja ze Skodą i walka o laury WRC2:
„Rozumiemy, iż Oliver ma pewne opcje na stole i musi zdecydować o swojej przyszłości, wybierając pewne priorytety. Bądźmy realistami – nie siedział w samochodzie Rally1 od dobrych dwóch lat, niełatwo będzie mu dorównać do tempa innych kierowców. Tak jak powiedziałem, Solberg musi zdecydować, czy zależy mu na awansie do Rally1, czy też chciałby kontynuować swoją przygodę w Rally2. My nie wyrażamy chęci współpracy z zawodnikami, którzy nie będą w stu procentach zaangażowani w projekty M-Sportu”.
Solberg z szansami na tytuł WRC2
Przed startem 2. Rajdu Europy Centralnej szanse na tytuł WRC2 posiadało tylko trzech kierowców – Solberg, Pajari i Rossel. Do walki o punkty w Czechach, Austrii i Niemczech stanął wyłącznie ten trzeci (Oliver wykorzystał limit siedmiu występów, a Pajari otrzymał kolejną szansę za kierownicą hybrydowego GR Yarisa Rally1). Zadanie Yohana było więc proste – by utrzymać się w wyścigu po złoto, zawodnik DG Competition musiał stanąć na najwyższym stopniu podium. Niestety, urwane koło (czwartek) i uszkodzone zawieszenie (sobota) zamknęły jakąkolwiek dyskusje o końcoworocznej wiktorii. Rossel musiał zatem przełknąć gorzką pigułkę porażki, kończąc zawody na odległej, dopiero jedenastej pozycji.
Przeczytaj również: Nowy załącznik „K”. FIA wskrzesza motorsportowe potwory
Stawiając sprawę jasno, mistrzem kategorii WRC2 2024 zostanie Oliver Solberg lub Sami Pajari. Szwed jest w zdecydowanie gorszej pozycji – podopieczny Toksportu przewodzi co prawda tabeli WRC2, ale nie może już punktować… Pajari pojawi się zaś w Japonii, gdzie do triumfu wystarczy mu „zaledwie” drugie miejsce. Fin traci dzisiaj piętnaście „oczek” – osiemnaście punktów za drugą lokatę wystarczy, żeby utrzeć nosa krnąbrnemu rywalowi.
Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.
Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 45. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!