Skuteczne promowanie Polski w dobie polskiej prezydencji w Radzie Europy w 2025 r.

3 miesięcy temu
Zdjęcie: Skuteczne promowanie Polski w dobie polskiej prezydencji w Radzie Europy w 2025 r.


Portal Informacyjny: W Krajowej Izbie Gospodarczej w Warszawie odbyła się debata „Jak skutecznie promować Polskę?”. Dyskutanci są zgodni, iż istnieje potrzeba skoordynowania działań popularyzujących Polskę. Powinna ona być dobrowolna.

Kim są uczestnicy debaty „Jak skutecznie promować Polskę?”

W debacie „Jak skutecznie promować Polskę?”, która odbyła się w Krajowej Izbie Gospodarczej w Warszawie uczestniczyli: Andrzej Arendarski – prezydent Krajowej Izby Gospodarczej; Rafał Szmytke – prezes Polskiej Organizacji Turystycznej; prof. Michał Kopczyński – Wydział Historii Uniwersytetu Warszawskiego, koordynator projektów badawczych Muzeum Historii Polski; Krzysztof Przybył – prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” oraz Czesław Lang – były kolarz, wicemistrz Olimpijski, organizator Tour de Pologne. Debatę poprowadził Wojciech Szeląg ze stacji telewizyjnej TVP Info.

Tematyka debaty „Jak skutecznie promować Polskę?”, która odbyła się w Krajowej Izbie Gospodarczej w Warszawie oraz opinie ekspertów, na temat promocji Polski, na arenie międzynarodowej, są ważne z punktu widzenia sprawowania przez Rzeczpospolitą Polskę prezydencji w Radzie Unii Europejskiej w 2025 r.

Czesław Lang: dlaczego Polskę można promować przez sport?

Czesław Lang – były kolarz, wicemistrz Olimpijski, organizator Tour de Pologne uważa, iż popularni polscy sportowcy tacy jak Iga Świątek, Robert Lewandowski czy Hubert Hurkacz i wydarzenia sportowe w Polsce jak na przykład popularny na świecie Tour de Pologne, który jest realizowany od 30 lat, przyczyniają się do promocji państwa. Wyścig kolaski był transmitowany przez 5 godzin do około 100. państw. W samych Indiach imprezę oglądało blisko 7.000.000 ludzi. Warto przy tym pamiętać, iż organizatorzy Tour de Pologne przygotowując wyścig starają się tak zaprojektować trasę, aby przebiegała ona przez najatrakcyjniejsze wizerunkowo fragmenty Rzeczpospolitej Polskiej. Taką strategię promocji stosują też inne państwa np. Francja czy Włochy.

Andrzej Arendarski: kto ratuje promocję Polski?

Andrzej Arendarski – prezydent Krajowej Izby Gospodarczej twierdzi, iż same pieniądze na promocję to za mało. Przykładem jest budowanie marki przez państwa arabskie, które są krytykowane, iż podczas budowania obiektów sportowych w Katarze zginęło wielu pracowników. istotny jest dobry, oryginalny pomysł. W Polsce wydawanie pieniędzy na promocję nie było i nie jest poważnie traktowane. w tej chwili sytuację ratuje Unia Europejska, która przeznacza fundusze na promocję europejskiej gospodarki.” – Ocenia Andrzej Arendarski – prezydent Krajowej Izby Gospodarczej. – „Bigos i barszcz to za mało, a już wódka jest za mało wdzięcznym produktem…. Popularna marka ułatwia promocję gospodarki. Polska nie umiemy wykorzystywać promocyjnie takich marek jak Lech Wałęsa, Jan Paweł II, Robert Lewandowski czy Iga Świątek.” – Uważa Andrzej Arendarski – prezydent Krajowej Izby Gospodarczej.

Andrzej Arendarski – prezydent Krajowej Izby Gospodarczej deklaruje, iż jeżeli promocja Polski przez administrację publiczną byłaby mądrze przygotowana, to jest „za”. – „Powinna być poważna, centralna instytucja promocyjna, coś w rodzaju rady promocji, która wiązałaby promocyjny wysiłek publiczny z prywatnym. Pozwalałoby to wykorzystać efekt synergii i jednocześnie nie powinno krępować działań innych instytucji i organizacji.” – Wskazał Andrzej Arendarski – prezydent Krajowej Izby Gospodarczej.

Rafał Szmytke: Polskę trudno promować, bo oferta jest bardzo zróżnicowana

Krzysztof Przybył: polskość sprawia coraz większą radość

Prezes Krzysztof Przybył przypomniał, iż Fundacja od ponad trzech dekad promuje najlepsze polskie produkty. – Pamiętam, iż kiedyś polskie firmy wykupywały zagraniczne marki, aby pod nimi sprzedawać swoje produkty. Dziś jest na odwrót, to zagraniczne firmy kupują i chwalą się, iż w ofercie mają polskie produkty. Przy czym nie chodzi o same nazwy, tylko o zjawisko ukrywania pochodzenia produktów lub na odwrót, chwalenia się miejscem wytwarzania – mówił prezes Przybył. – o ile mowa o sile marki „Polska”, to kwestie turystyki, gospodarki, dyplomacji, sportu, są bardzo ważne, podobnie jak same produkty i ich jakość. Nasze badania pokazują, iż marka „Teraz Polska” wzrosła z 50-55 proc. do 85 proc., co pokazuje, iż polskość sprawia nam coraz większą radość. Coraz bardziej wierzymy też w jakość polskich produktów. Co oznacza, iż możemy z nimi wychodzić na zewnątrz – stwierdził prezes Fundacji.

Krzysztof Przybył– prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” oznajmił: „Zawsze byłem zwolennikiem koordynacji i współpracy, bo kierując od 18 lat Fundacją Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” przekonałem się, iż o wiele więcej można osiągnąć próbując koordynować działania i łącząc siły w nieformalny sposób. Nie da się stworzyć instytucji, która próbowałaby siłą narzucić swoje rozwiązania promocyjne, bo każda z branżowych organizacji ma swoje obowiązki i priorytety.” – Krzysztof Przybył – prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”.

Debata „Jak skutecznie promować Polskę?” – partnerzy merytoryczni i partnerzy medialni

Parterem merytorycznym debaty „Jak skutecznie promować Polskę?”, która odbyła się w Krajowej Izbie Gospodarczej w Warszawie, były Polska Organizacja Turystyczna, Krajowa Izba Gospodarcza i Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, a partnerami medialnymi: Dziennik Gazeta Prawna i portal RaportCSR.pl.

Dziękujemy, iż przeczytanie naszego artykułu. Zapraszamy do lektury innych publikacji.

Portal Informacyjny, info, /art/ ilustracja: Pixabay 8.07.2024

Idź do oryginalnego materiału