Sezon wyścigowy za 700 zł: wystarczy być najszybszym

rallyandrace.pl 4 godzin temu
Zdjęcie: Sezon wyścigowy za 700 zł: wystarczy być najszybszym


Bariera finansowa jest dla większości tą najtrudniejszą do przejścia w celu rozpoczęcia swojej przygody ze sportem samochodowym. Czasami trafia się jednak okazja do tego, by postawić swoją nogę na zawodach tylko dzięki swoim umiejętnościom – tak będzie w przyszłym roku, gdzie w Trofeo di serie wystartuje zwycięzca nowego projektu.

WAAB Garage, czyli organizator pucharu FIAT-a 500, wspólnie z E1GOKART, planują posadzić najszybszego uczestnika nowego konkursu Racing Talent Trophy 2024 w pełnym cyklu Trofeo di serie 2025.

„Pomysł na zorganizowanie tego typu konkursu zrodził się już bardzo dawno, gdy jeszcze startował pierwszy puchar Picanto. Niestety wtedy nie doszło to do skutku. Teraz z uwagi na możliwości pucharu FIAT-a 500 pomysł powrócił. Z właścicielami E1GOKART znamy się już bardzo długo zarówno Mateusz Tutaj i Tomek Gontarek są bardzo pozytywnie nastawieni do projektu” – powiedział w rozmowie z RALLY and RACE właściciel WAAB Garage Łukasz Antczak.

Konkurs Racing Talent Trophy 2024 będzie składać się z eliminacji na czterech torach halowych: w Gdańsku, Chorzowie, Poznaniu i Kielcach. Wpisowe do pojedynczych zawodów eliminacyjnych to 700 zł i jeżeli będziemy jednymi z 12 najszybszych zawodników, przejdziemy do finału etapu kartingowego w Rabowicach, już na koszt organizatora.

W styczniu spotka się tam łącznie 50 uczestników – czołówka wszystkich eliminacji oraz dwójka wybrana przez organizatorów, która otrzyma dzikie karty. Na koniec etapu kartingowego pozostanie 10 zawodników, którzy zostaną zaproszeni na Tor Poznań, aby zaprezentować swoje umiejętności za kierownicą pucharowego FIAT-a 500. Organizator nie chce zdradzać jeszcze formuły tego etapu, ale będą to głównie próby czasowe. Najszybszy kierowca zdobędzie nagrodę główną w postaci sfinansowanego sezonu startów w Trofeo di serie.

Fot. Tomasz Kubiak/ŚwiatWyścigów.pl

Jeśli zwycięzca weźmie udział tylko w jednych eliminacjach, rozpocznie swoją wyścigową karierę za 700 zł. Jak mówi Antczak, wszystko zostało przemyślane w celu obniżenia progu wejścia: „Karting halowy jest znacznie tańszy i bardziej dostępny od profesjonalnego kartingu. Dodatkowo w kartingu halowym nie potrzeba mieć licencji czy dość drogiego stroju wyścigowego”.

W Racing Talent Trophy mogą wziąć udział tylko uczestnicy, którzy nie posiadają licencji wyścigowej stopnia C. Drugim ograniczeniem jest wiek – aby wystartować w Trofeo di serie zawodnik musi mieć ukończone 14 lat.

Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.

Idź do oryginalnego materiału