Kierowcy samochodów z linii GR i innych sportowych aut Toyoty oraz Lexusa walczyli 5 lipca na torze Silesia Ring o tysięczne sekund podczas 2. rundy TOYOTA GR CUP. Z kolei gracze w e-motorsporcie do 13 lipca rywalizują w 3. rundzie TOYOTA GR CUP DIGITAL ścigając się Toyotami GR86.
TOYOTA GR CUP to seria zawodów typu track day adresowana do kierowców sportowych samochodów Toyoty i Lexusa. Czwarty sezon oficjalnego pucharu TOYOTA GAZOO Racing Polska trwa od kwietnia do października i mogą brać w nim udział zarówno kierowcy aut z linii GR, jak i innych sportowych samochodów Toyoty i Lexusa. Imprezy realizowane są na profesjonalnych torach, na których regularnie rozgrywane są prestiżowe krajowe i międzynarodowe wyścigi. Puchar rozgrywany jest we współpracy z popularnymi cyklami zawodów typu track day – Race Cup i Classicauto Cup.
Równolegle z rozgrywkami w track day, prowadzona jest rywalizacja w wirtualnym świecie e-motorsportu w ramach serii TOYOTA GR CUP DIGITAL. Platformą do prowadzenia rozgrywek jest popularna gra Forza Motorsport. Uczestnikiem zmagań może być osoba posiadająca polskie obywatelstwo, która ukończyła 15 lat. Współorganizatorami TOYOTA GR CUP DIGITAL 2025 są Forza Motorsport Polska i Budda Play.
GR Yarisy jeszcze szybsze
Miłośnicy sportowych modeli stworzonych przez TOYOTA GAZOO Racing oraz pięknych i przez cały czas bardzo szybkich sportowych youngtimerów oraz klasyków marki Toyota i Lexus, w ciepły lipcowy weekend ponownie odwiedzili nowoczesny motorsportowy obiekt w Kamieniu Śląskim. Kierowcy zmierzyli się z wymagającym torem, rywalami oraz pogodą podczas 2. rundy TOYOTA GR CUP.
Wyścigowa nitka Silesia Ringu o długości 3636 metrów znana jest z bardzo trudnych 15 zakrętów oraz dwóch prostych, z których najdłuższa liczy aż 730 metrów.
Głównymi pretendentami do zdominowania rywalizacji były w tych warunkach GR Supry ze swoimi mocnymi turbodoładowanymi 6-cylindrowymi silnikami. Na bazie GR Supry A90 TOYOTA GAZOO Racing Europe stworzyła bardzo konkurencyjny wyścigowy samochód do kategorii GT4. Auto gwałtownie zdominowało rywalizację w wielu seriach na całym świecie, a pula dostarczonych tych profesjonalnych wyścigowych aut już gwałtownie przekroczyła setkę.
Tym razem jednak najszybszą z Toyot na torze był model GR Yaris. Ten sportowy hot hatch, już ze swoimi seryjnymi mocno wyśrubowanymi parametrami, gwałtownie znalazł uznanie wśród miłośników sportowej jazdy. Auto okazało się ponadto bardzo podatne na modyfikacje. Na torach wyścigowych można zaobserwować kolejne coraz mocniejsze i coraz szybsze egzemplarze tego modelu.
To sprawiło, iż najszybszą Toyotą na Silesia Ringu w miniony weekend był zmodyfikowany GR Yaris prowadzony przez Tomasz Sendrowskiego. Auto w sprawnych rękach mistrza GR YARIS CUP 2023 i V-ce Mistrza GR YARIS CUP 2024 rywalizowała na torze z najmocniejszymi samochodami jak równy z równym. Sendrowski triumfował tym samym na Silesia Ringu w TOYOTA GR YARIS CUP, obejmując również prowadzenie w klasyfikacji rocznej grupy. Drugie miejsce wśród kierowców GR Yarisów wywalczył Tomasz Wywiał. Świetny wynik w grupie osiągnął również Michał Lipowecki, wprowadzając swojego GR Yarisa na trzeci stopień podium w TOYOTA GR YARIS CUP i wygrywając w klasie Toyota GR Yaris Stock Cup (dla aut z mniejszym zakresem przeróbek). Drugie miejsce w klasie zajął Marek Brzozowski.
Rywalizację wśród kierowców samochodów z linii GR prowadzono w dwóch klasach – GR YARIS CUP i GR OPEN. W TOYOTA GR OPEN CUP mogą startować pozostali członkowie rodziny GR jak GR Corolla, GR Supra i GR86. Na Silesia Ringu walkę o zwycięstwo stoczyli między sobą Piotr Jamborski i Mateusz Żuchowski, obaj w GR Suprach. Ostatecznie nieznacznie szybszy był Jamborski i to on zapisał na swoje konto triumf w grupie TOYOTA GR CUP, przed drugim Żuchowskim.
Mocna stawka Youngtimerów Toyoty i Lexusa
Dla właścicieli innych sportowych samochodów Toyoty została stworzona osobna grupa Race & Fun. Z kolei posiadacze klasycznych sportowych konstrukcji japońskiej marki mogą od tego sezonu rywalizować w specjalnie dla nich stworzonej klasie TOYOTA YOUNGTIMER CUP.
W grupie Race & Fun najszybszy był Piotr Maz w Toyocie GT86, przed Wojciechem Jórgą w toyocie Celica GT Mk6 i Mateuszem Tryjanowskim. Maz zwyciężył także w klasie Hachi-Roku dla wyjątkowej rodziny modeli AE86, GT86 i GR86, przed Tryjanowskim i Karolina Wilk-Tryjanowską, wszyscy w GT86. Z kolei w klasie Time-Attack dla aut marki Toyota i Lexus o pojemności silnika do 3 litrów triumfował Jórga w bardzo szybkiej Toyocie Celica GT Mk6, wywodzącej się z markowego pucharu Toyota Racing Cup, rozgrywanego kilka lat temu w ramach Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski (WSMP). Drugie miejsce w klasie Time-Attack zajął Arkadiusz Sałaciński, przed trzecim Szymonem Horodeńskim. Sałaciński i Horodeński na zmianę prowadzili nową wyścigową konstrukcję Toyoty – Yarisa TRC RN2 przygotowanego według specyfikacji RacingN do WSMP.
W grupie TOYOTA YOUNGTIMER CUP dla aut marek Toyot i Lexus wprowadzonych do produkcji przed końcem 2000 roku, drugie zwycięstwo w okresie odniósł wspomniany wcześniej Wojciech Jórga Toyotą Celica GT Mk6, przed Mikołajem Wypskim w Lexusie IS 200 Mk1 i Janem Biegoniem w MR2 Mk1.
Najbliższą okazją do podziwiania sportowych Toyot i Lexusów na torze będzie 3. runda TOYOTA GR CUP rozgrywana 2-3 sierpnia na Autodromie Jastrząb.
Walka o awans do Wielkiego Finału
Do 13 lipca trwa rywalizacja w 3. rundzie TOYOTA GR CUP DIGITAL. Areną zmagań jest wirtualna wersja znanego amerykańskiego toru Virginia International Race Way, w konfiguracji północnej, która świetnie komponuje się z Toyotą GR86, słynącą ze swojego znakomitego balansu i prowadzenia.
Do 9 lipca trwa jeszcze faza kwalifikacyjna rundy, która wyłoni piętnastu najlepszych kierowców na podstawie uzyskanych najlepszych indywidualnych czasów przejazdów. TOP15 graczy z kwalifikacji zmierzy się w 45-minutowym wyścigu w formacie zbliżonym do rozgrywania realnych zawodów w niedzielę 13 lipca o godz. 18.00.
Dla uczestników TOYOTA GR CUP DIGITAL 2025 przewidziano nagrody rzeczowe oraz możliwość spędzenia wyjątkowego dnia na torze ze sportowymi autami marki Toyota.