Renault przestanie produkować silniki do F1. Poznaliśmy datę

rallypl.com 4 dni temu

Renault ogłosiło, iż niedługo zakończy produkcję silników do Formuły 1, przekształcając swoją fabrykę w Viry-Châtillon w nowoczesne centrum technologiczne o nazwie Hypertech Alpine. Produkcja silników F1 w Viry zakończy się po sezonie 2025.

O tym, iż Renault może wycofać się z Formuły 1 jako producent silników, mówiono od kilku miesięcy. O ile decyzja o transformacji zespołu Alpine z ekipy fabrycznej w kliencką może mieć swoje uzasadnienie w kontekście ograniczenia kosztów czy poprawy konkurencyjności, spowodowała obawy wśród pracowników fabryki o swoje miejsca pracy.

Choć produkcja układów napędowych do F1 zostanie zakończona, udało się osiągnąć kompromis i fabryka nie zostanie zamknięta. Osoby dotychczas zaangażowane w projekt silników F1 otrzymają nowe stanowiska w Hypertech Alpine, co pozwoli im na kontynuowanie pracy nad innowacyjnymi projektami technologicznymi. Planowane jest również utworzenie specjalnej jednostki monitorującej rozwój technologii F1, aby zachować wiedzę i umiejętności w tej dziedzinie.

Hypertech Alpine ma stać się ośrodkiem doskonałości inżynieryjnej, który będzie wspierał rozwój zaawansowanych technologii, takich jak nowe silniki elektryczne, zaawansowane akumulatory i technologie chemii ogniw. Centrum to ma również odegrać kluczową rolę w rozwijaniu przyszłych modeli samochodów marki, w tym supersamochodów Alpine, oraz wspierać programy motorsportowe, takie jak wyścigi długodystansowe WEC, Rajd Dakar i Formuła E.

„Stworzenie centrum Hypertech Alpine jest kluczowym elementem strategii rozwoju Alpine oraz innowacyjnej strategii Grupy Renault. Jest to punkt zwrotny w historii zakładu w Viry-Châtillon, który zapewni kontynuację wyjątkowych umiejętności i ich integrację z ambitnymi projektami przyszłości” – powiedział Philippe Krief, prezes Alpine.

W ramach nowego centrum inżynieryjnego, Hypertech Alpine będzie odpowiedzialne za rozwój nowego supersamochodu Alpine, który stanie się flagowym modelem marki. Jednocześnie inżynierowie będą pracować nad nowymi technologiami akumulatorów, w tym bateriami o dużej gęstości energii, które znajdą zastosowanie w sportowych samochodach Alpine.

Renault chce także być liderem w badaniach nad technologiami silników elektrycznych przyszłości. Współpracując z firmą Ampere, Hypertech Alpine skupi się na innowacjach, które mogą zrewolucjonizować rynek samochodów elektrycznych.

Pomimo zakończenia produkcji silników do Formuły 1, Alpine podkreśla, iż motorsport przez cały czas pozostaje integralną częścią jej DNA.

Źródło: Informacja prasowa Alpine Cars

Idź do oryginalnego materiału