Lukas Podolski został niedawno twarzą nowej kampanii Volkswagena, w której promuje nowego elektrycznego busa, model ID. Buzz Freestyle. Ale reklamy od kilku dni nie ma w niemieckiej telewizji.
REKLAMA
Zobacz wideo 2024/2025 Betclic 1 i 2 liga - skróty meczów:
Reklama z Podolskim zniknęła z telewizji
Podolski i Volkswagen współpracują ze sobą od dwóch lat, ale najnowsza kampania reklamowa z udziałem mistrza świata z 2014 r. nie potrwała choćby miesiąc. Spot z piłkarzem podwożącym grupę dzieci i puszczającym głośno muzykę w minibusie nie był widziany od kilku dni na żadnym niemieckim kanale telewizyjnym. Portal hna.de wskazuje, iż reklama była emitowana głównie na kanałach Welt, DMAX, Sport1 i RTL.
Według niemieckich mediów kampania promująca nową wersję elektrycznego busa została wstrzymana. Koncern Volkswagen Group ma problemy finansowe i musi szukać oszczędności. Ma w planach zamknięcie co najmniej trzech fabryk na terenie Niemiec. Przewiduje się, iż firma będzie zwalniać część pracowników, a innym obniży pensje, nie ma mowy o relokacji do innych fabryk. Pracownicy fabryki w Wolfsburgu protestowali przeciwko zwolnieniom i zamknięciu.
Niewykluczone, iż cięcia już dotykają także obszarów reklamy i marketingu. Budżety poszczególnych kampanii mają być znacznie mniejsze. Zdaniem hna.de wstrzymanie spotu z Podolskim można powiązać z poszukiwaniem oszczędności. Nie ma pewności, iż reklama znów będzie emitowana.
Spot wciąż jest dostępny w sieci, m.in. na YouTube.
Lukas Podolski w październiku pożegnał się z kibicami Kolonii. Zorganizowano specjalny mecz, który miał być jego ostatnim występem na niemieckich boiskach. Nieuchronnie Podolski zbliża się do końca kariery. Nie wykluczał, iż ten sezon może być jego ostatnim w barwach Górnika Zabrze i w zawodowej piłce.
Górnik Zabrze odpadł we wrześniu z Pucharu Polski, przegrywając po dogrywce z Radomiakiem Radom. Pozostała mu walka w PKO Ekstraklasie. Zajmuje dziewiąte miejsce w tabeli z dorobkiem 18 punktów. W niedzielę zabrzanie zagrają u siebie z Jagiellonią Białystok