Zastanawiasz się nad budową lub wynajmem samochodu RallyN? Chciałbyś sprawdzić, czy to odpowiednia konstrukcja dla Ciebie? Zespół SILD Motorsport zaprasza na pierwsze, otwarte testy Alfy Romeo Mito QV RallyN1. Koszt? Zaledwie 40 złotych za kilometr!
Ekipa SILD Motorsport wyciąga rękę do wszystkich, którzy chcieliby rozpocząć przygodę z motorsportem, jednak nie wiedzą od czego zacząć. Stajnia z Krakowa planuje organizację otwartych testów konstrukcji RallyN1, oddając do dyspozycji uczestników swoją rajdówkę, Alfę Romeo Mito QV zbudowaną w ramach regulacji technicznych RallyN (grupa RallyN1).
Wstępne, „zapoznawcze” testy Alfy Romeo Mito QV RallyN1 odbyłyby się na Torze Kielce, proponowaną datą jest poniedziałek, 25 listopada. Uczestnicy będą mogli przetestować rajdówkę pod okiem kierowców rajdowych Mito Rally – Szymona Dawidowa i Marka Zięcia. Proponowany format to dwudziestominutowe sesje (około siedemnaście kilometrów jazdy).Niezwykle istotna jest cena całego przedsięwzięcia. Ekipa SILD Motorsport zaoferuje Wam samochód, paliwo oraz odpowiednie ogumienie. Uczestnicy będą musieli zapłacić za jazdę, dokładnie 40,00 złotych za kilometr. Przy siedemnastu kilometrach jazdy to tylko 680,00 złotych. Niewygórowana cena za sprawdzenie, czy samochody klasy RallyN1 są dla Was.
RallyN – powrót taniego rajdowania?
Kategoria RallyN to relatywnie nowy projekt, którego motorsportowe podwaliny położono jeszcze pod koniec 2019 roku. Uczestnicy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska narzekali na fakt, iż wykorzystywane przez nich konstrukcje mocno się zestarzały, a koszt ich eksploatacji wciąż rośnie. Pojawiła się więc potrzeba „odświeżenia” regulaminu, której finalnym owocem była wprowadzenie nowej, niskobudżetowej grupy samochodów RallyN.
Przeczytaj również: Nowy załącznik „K”. FIA wskrzesza motorsportowe potwory
W ogromnym uproszczeniu, konstrukcje RallyN nie muszą posiadać homologacji FIA, zaś możliwość ewentualnej modyfikacji jest mocno ograniczona, zmniejszając finalne koszty. RallyN1 miało zastąpić ówczesne, A-grupowe rajdówki do dwóch litrów, ideą RallyN2 było wskrzeszenie najtańszej, najprostszej klasy aut wyczynowych. Koszt budowy samochodu RallyN1 miał wynosić do 80 000 złotych, RallyN2 nie powinno przekroczyć 25 000 złotych.
Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.
Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 45. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!