Prowizoryczna lista zgłoszeń na Monte-Carlo. Polacy na starcie alpejskiego klasyka?

rallypl.com 2 tygodni temu

Eric Dobrowolsky opublikował prowizoryczną listę zgłoszeń na 93. Rajd Monte-Carlo. o ile spekulacje dziennikarza potwierdzą się, na ceremonii startu zobaczymy przynajmniej jeden, biało-czerwony duet!

Na wstępie należy podkreślić, iż lista zaprezentowana przez pracownika Autohebdo ma wyłącznie poglądowy charakter i należy ją potraktować jako całkiem prawdopodobną… plotkę. Sam Dobrowolsky poinformował, iż część nazwisk może niedługo się „wykruszyć”, ze względu na wycofanie lub odrzucenie formularza zgłoszeń.

Spoglądając na królewską grupę Rally1, Cyril Abiteboul desygnuje do gry trzy, „etatowe” załogi. Z „jedynką” wystartują oczywiście świeżo upieczeni mistrzowie świata – Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe. Dołączą do nich Ott Tanak i Martin Jarveoja oraz Adrien Fourmaux i Alexandre Coria. Szarżę Toyoty poprowadzą: Ogier i Landais, Evans/Scott, Rovanpera/Halttunen, Katsuta/Johnston oraz Pajari/Salmonen. kolorów M-Sportu bronić będą Munster i Louka. Dobrowolsky wspominał o Sesku, ale jego miejsce zajmą pewnie McErlean i Treacy. Sumarycznie na alpejskich zboczach 93. edycji Monte-Carlo powinniśmy zobaczyć dziesięć pojazdów Rally1.

Grupę WRC2 otwierać mają nowi podopieczni Toyoty – Oliver Solberg i Elliott Edmondson. W szranki z załogą GR Yarisa Rally2 stanąć mają między innymi: Yohan i Leo Rosselowie, Nikolay Gryazin, Chris Ingram, Jan Cerny, Rachele Somaschini, Matteo Chatillon, Pablo Sarrazin czy Eliott Delecour. Dobrowolsky poinformował także o jednej załodze z Polski – z przełęczami okalającymi miasto Gap zmierzyć się mają… Jarosław Kołtun i Ireneusz Pleskot! Duet Plon Rally Team przywiezie do Monako charakterystyczną, śnieżnobiałą Skodę Fabię RS Rally2. Debiut w Monte-Carlo zapowiadał też Piotr Ilnicki, który zrezygnował ze startu ze względu na wysokie koszty.

93. Rajd Monte-Carlo – odrobina klasyki, nutka nowości

Wiemy już, iż bazą rajdu pozostanie Gap, rodzinna miejscowość Sebastiana Ogiera. Według opublikowanego, wstępnego harmonogramu, zapoznanie z trasą zacznie się w poniedziałek, 20 stycznia i potrwa do środy, 22 stycznia. Wtedy też rozegrany zostanie oficjalny shakedown (odcinek „Route de la Garde”, znany z 92. edycji).

Przeczytaj również: „Oldboje” na podbój Starego Kontynentu. Nowe rozgrywki w ramach ERC

Respektując tradycję, czwartkowa ceremonia startu odbędzie się w samym sercu Księstwa Monako, a załogi przejadą przez rampę startową usytuowaną przed głównym wejściem Casino de Monte Carlo. Na czwartkowy wieczór zaplanowano trzy próby – „Digne-les-Bains – Chaudon-Norante”, „Faucon-du-Caire – Breziers” oraz „Avancon – Notre-Dame-du-Laus”. Pierwszy etap sezonu 2025 liczyć będzie ponad pięćdziesiąt kilometrów.

fot. Thierry Neuville – oficjalny profil Facebook

Prowincje Hautes-Alpes i Alpes-de-Haute ugoszczą zawodników podczas piątkowego etapu. Wytyczono trzy próby sportowe – „Saint-Maurice – Aubessagne”, „Saint-Leger-les-Melezes – La Batie-Neuve ” i „La Breole – Selonnet”. Każda z nich pokonywana będzie dwukrotnie. Sobota wydaje się być najtrudniejszym wyzwaniem. Stawka 93. Rajdu Monte-Carlo zmierzy się z trasą o długości przeszło stu trzydziestu kilometrów, włodarze imprezy przygotowali także dwa, zupełnie nowe sprawdziany, „Aucelon – Recoubeau-Jansac i „La Batie-des-Fonts – Aspremont”. Dla równowagi, niedziela będzie prawdziwym, oesowym sprintem złożonym z zaledwie trzech odcinków. Zwycięzców poznamy prawdopodobnie około godziny 13:00 – zaraz po finałowym power stage’u.

Wszystkie informacje o 93. edycji alpejskiego klasyka znajdziecie na stronie organizatora. Po więcej emocji z rodzimych i zagranicznych odcinków specjalnych zapraszamy na rallypl.com i nasze media społecznościowe.

Rallypl to społeczność prawdziwych pasjonatów. Zapraszamy Was więc do dyskusji, wyrażania własnej opinii i wymiany argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz biało-czerwony motorsport!

Idź do oryginalnego materiału