Porsche zwalnia pracowników. Kryzys przyspiesza

rallypl.com 2 miesięcy temu

Niemiecki producent luksusowych samochodów sportowych, Porsche, ogłosił plany redukcji zatrudnienia o 1900 miejsc pracy. Redukcja obejmie najważniejsze zakłady w Zuffenhausen i Weissach, a dotyczy wszystkich sektorów firmy.

Według oficjalnych informacji cięcia te będą realizowane stopniowo do 2029 roku. Decyzję tę ogłosili dyrektor ds. personalnych Andreas Haffner oraz przewodniczący rady zakładowej Harald Buck. Pomimo redukcji zatrudnienia, firma Porsche zapewniła, iż do 2030 roku nie będą przeprowadzane zwolnienia z przyczyn ekonomicznych. Oznacza to, iż redukcja będzie oparta na zasadzie dobrowolności, a firma będzie stosować inne sposoby zmniejszania liczby etatów, takie jak nieprzedłużanie umów terminowych.

Ograniczenia zatrudnienia w produkcji

Porsche już od 2024 roku stopniowo redukuje liczbę pracowników tymczasowych. Do tej pory wygasło około 1000 umów, a w najbliższych miesiącach nie zostanie przedłużonych kolejne 1000. Firma potwierdziła, iż nie planuje dalszego odnawiania umów na czas określony, co wpisuje się w szerszą strategię oszczędnościową.

Porsche

Decyzje dotyczące redukcji zatrudnienia nie są jedynymi zmianami, jakie zachodzą w Porsche. W ostatnich tygodniach koncern przeszedł spore przetasowania kadrowe. Rada nadzorcza podjęła decyzję o zwolnieniu dwóch kluczowych menedżerów – wiceprezesa i dyrektora finansowego Lutza Meschke oraz dyrektora sprzedaży Detleva von Platena. Na chwilę obecną nie podano jeszcze nazwisk ich następców.

Ponadto, 6 lutego Porsche ogłosiło szeroko zakrojone zmiany organizacyjne oraz rozszerzenie gamy modelowej o nowe samochody spalinowe. Wprowadzenie tych zmian będzie miało istotny wpływ na wyniki finansowe firmy w 2024 roku, szacowane na obciążenie operacyjne rzędu 800 milionów euro.

Spadek sprzedaży Porsche w Chinach i problemy z Taycanem

Pomimo stabilnych wyników finansowych w 2024 roku, Porsche walczy ze spadkiem sprzedaży w kluczowym dla branży motoryzacyjnej rynku chińskim. W porównaniu do poprzedniego roku sprzedaż spadła tam o 28%. Największym problemem jest niski popyt na luksusowe samochody elektryczne z Europy, co wpłynęło szczególnie na model Taycan. Sprzedaż Taycana zmniejszyła się o 49% w stosunku do roku poprzedniego, co zmusiło firmę do ograniczenia jego produkcji. Zakład produkcyjny w Zuffenhausen już dwukrotnie redukował produkcję, a w tej chwili choćby jedna zmiana dzienna nie jest w pełni wykorzystywana.


Źródło: stuttgarter-zeitung.de

Idź do oryginalnego materiału