Po 2 dniach testów: Ferrari błysnęło, Williams znów z kłopotami

9 miesięcy temu



To nie były bezproblemowe jazdy, ale przebiegi wielu zespołów wyglądają bardzo solidnie po dwóch dniach jazd w Bahrajnie.

Wyniki

Carlos Sainz założył dziś miękką mieszankę C4 i był zdecydowanie najszybszym kierowcą dnia. Jego wynik jest o ponad 0,3 sekundy szybszy niż najlepszy czas ubiegłorocznych testów.



Biorąc pod uwagę 2 dni jazd, tabela przedstawia się następująco:

MiejsceKierowcaZespółCzasOpona
1Carlos SainzFerrari01:29.921C4
2Sergio PerezRed Bull01:30.679C3
3Lewis HamiltonMercedes01:31.066C3
4Lando NorrisMcLaren01:31.256C3
5Max VerstappenRed Bull01:31.344C3
6Daniel RicciardoRacing Bulls01:31.361C4
7Charles LeclercFerrari01:31.750C3
8Lance StrollAston Martin01:32.029C3
9Esteban OconAlpine01:32.061C3
10Valtteri BottasKick Sauber01:32.227C3
11Oscar PiastriMcLaren01:32.328C3
12Logan SargeantWilliams01:32.578C3
13Pierre GaslyAlpine01:32.805C3
14Fernando AlonsoAston Martin01:33.053C3
15Guanyu ZhouKick Sauber01:33.715C3
16George RussellMercedes01:34.109C2
17Yuki TsunodaRacing Bulls01:34.136C3
18Alex AlbonWilliams01:34.587C4
19Kevin MagnussenHaas01:35.692C3
20Nico HulkenbergHaas01:35.908C3

Przebiegi

Po dwóch dniach Haas i Red Bull zrównały się w liczbie okrążeń, sporo jeździło też Ferrari. Minimalnie swoją stratę z wczoraj nadrobił Williams, ale i tak ma zdecydowanie najniższy przebieg.



Tak wygląda liczba okrążeń poszczególnych zespołów po 2 dniach jazd:
Red Bull: 272
Haas: 272
Ferrari: 271
Sauber: 266
Aston Martin: 258
Mercedes: 245
Racing Bulls: 244
Alpine: 232
McLaren: 217
Williams: 178

Błysk

Skoro wczoraj rozpływaliśmy się nad Red Bullem, to dziś warto wspomnieć o Ferrari. Carlos Sainz wykonał glory lapa i zszedł poniżej 90 sekund. Warto jednak odnotować, iż dokonał tego na oponie C4, czyli mieszance, która nie będzie używana za tydzień podczas Grand Prix Bahrajnu.

Mimo wszystko Ferrari pokazało się z dobrej strony, a jak mówił Charles Leclerc, auto zachowuje się lepiej niż w ubiegłym roku. Było to też widać na torze. „Momentów” podczas jazd Charlesa i Carlosa było mniej, a o ile już, to dotyczyły raczej przedniej osi niż tylnej.



Ferrari jeździ stabilniej i jest na pewno szybsze niż w ubiegłym roku, ale na Red Bulla to raczej nie starczy. W Mercedesie przewidują, iż Red Bull ma około sekundy przewagi nad innymi ekipami. Według inżynierów Williamsa jest to około pół sekundy. Tak czy inaczej, Red Bull jest z przodu, ale Ferrari nie jest tak bardzo daleko jak by się mogło wydawać.

Znów na 2. miejscu był McLaren, który miewa czasem problemy z blokowaniem przodu, ale jest to nic w porównaniu z ubiegłorocznymi jazdami.

Daleko wydaje się być za to Mercedes, w którym nastroje raczej minorowe i będą musieli mocno popracować na starcie sezonu.

Dziś przez cały czas fatalne tempo miał Haas i ta ekipa pod tym względem wydaje się być zdecydowanie na końcu. Przed nimi pewnie będzie Williams, o ile… będzie dojeżdżał do mety. Ekipa z Grove dziś znów miała sporo problemów technicznych – choćby z takimi rzeczami jak piasta. To nie są dobre dni dla tej ekipy.

Jutro ostatni dzień, po którym będziemy wiedzieć nieco więcej, ale jeszcze nie wszystko.

Vlog

Zapraszam na godz. 19:15 na krótkie podsumowanie dzisiejszych jazd:



Idź do oryginalnego materiału