Ostatni sezon systemu DRS w Formule 1 wyraźnie pokazał nam, iż seria potrzebuje nowego rozwiązania o ile chodzi o pomoc w wyprzedzaniach kierowcom.
To nie był rewelacyjny sezon o ile chodzi o spektakularne manewry wyprzedzania. kilka było akcji, które zapamiętalibyśmy na długo. Co więcej, nie było tych wyprzedzań dużo.
Najwięcej manewrów – zgodnie z danymi F1StatGuru mieliśmy w wyścigu kończącym sezon – GP Abu Zabi. Naprawdę dobrze pod tym względem było też w GP Bahrajnu i Brazylii.
Na drugiej szali mieliśmy rundy w Las Vegas, Australii czy Japonii, gdzie było mniej niż 20 wyprzedzań. Naprawdę źle z walką na torze było natomiast w GP Kataru i GP Monako, gdzie mieliśmy odpowiednio 7 i 4 wyprzedzania.
Zobaczcie tabelę:
| GP Bahrajnu | 59 |
| GP Brazylii | 57 |
| GP Meksyku | 49 |
| GP Emilii – Romanii | 44 |
| GP Kanady | 43 |
| GP Hiszpanii | 38 |
| GP Węgier | 36 |
| GP Holandii | 33 |
| GP Chin | 31 |
| GP Austrii | 31 |
| GP Arabii Saudyjskiej | 29 |
| GP USA | 29 |
| GP Wielkiej Brytanii | 26 |
| GP Singapuru | 26 |
| GP Belgii | 25 |
| GP Azerbejdżanu | 25 |
| GP Miami | 21 |
| GP Włoch | 20 |
| GP Australii | 17 |
| GP Las Vegas | 17 |
| GP Japonii | 15 |
| GP Kataru | 7 |
| GP Monako | 4 |
Średnia wyprzedzeń na jeden wyścig wyniosła 30,9. W erze DRS-u gorzej było tylko raz – w 2017 roku.
| 2012 | 61.5 |
| 2013 | 54.2 |
| 2014 | 45.8 |
| 2015 | 33.1 |
| 2016 | 52.2 |
| 2017 | 24.5 |
| 2018 | 35.7 |
| 2019 | 45.2 |
| 2020 | 36.9 |
| 2021 | 36.7 |
| 2022 | 44 |
| 2023 | 50 |
| 2024 | 38.75 |
| 2025 | 30.9 |
Statystyki wyprzedzań poszczególnych kierowców znajdziecie tutaj.

3 godzin temu














