Od 4 do 60 w wyścigach. Sezon 2025 znacznie poniżej średniej

3 godzin temu



Ostatni sezon systemu DRS w Formule 1 wyraźnie pokazał nam, iż seria potrzebuje nowego rozwiązania o ile chodzi o pomoc w wyprzedzaniach kierowcom.

To nie był rewelacyjny sezon o ile chodzi o spektakularne manewry wyprzedzania. kilka było akcji, które zapamiętalibyśmy na długo. Co więcej, nie było tych wyprzedzań dużo.

Najwięcej manewrów – zgodnie z danymi F1StatGuru mieliśmy w wyścigu kończącym sezon – GP Abu Zabi. Naprawdę dobrze pod tym względem było też w GP Bahrajnu i Brazylii.

Na drugiej szali mieliśmy rundy w Las Vegas, Australii czy Japonii, gdzie było mniej niż 20 wyprzedzań. Naprawdę źle z walką na torze było natomiast w GP Kataru i GP Monako, gdzie mieliśmy odpowiednio 7 i 4 wyprzedzania.

Zobaczcie tabelę:

GP Abu Zabi60
GP Bahrajnu59
GP Brazylii57
GP Meksyku49
GP Emilii – Romanii44
GP Kanady43
GP Hiszpanii38
GP Węgier36
GP Holandii33
GP Chin31
GP Austrii31
GP Arabii Saudyjskiej29
GP USA29
GP Wielkiej Brytanii26
GP Singapuru26
GP Belgii25
GP Azerbejdżanu25
GP Miami21
GP Włoch20
GP Australii17
GP Las Vegas17
GP Japonii15
GP Kataru7
GP Monako4

Średnia wyprzedzeń na jeden wyścig wyniosła 30,9. W erze DRS-u gorzej było tylko raz – w 2017 roku.

201165.7
201261.5
201354.2
201445.8
201533.1
201652.2
201724.5
201835.7
201945.2
202036.9
202136.7
202244
202350
202438.75
202530.9

Statystyki wyprzedzań poszczególnych kierowców znajdziecie tutaj.



Idź do oryginalnego materiału