Niemal setka załóg na liście zgłoszeń do Valvoline Rajdu Małopolski 2025

rallyandrace.pl 20 godzin temu
Zdjęcie: Niemal setka załóg na liście zgłoszeń do Valvoline Rajdu Małopolski 2025


99 załóg, cztery rajdowe cykle i potężna dawka rajdowych emocji – tak prezentuje się pełna lista zgłoszeń do Valvoline Rajdu Małopolski 2025. Tegoroczna edycja zapowiada się wyjątkowo mocno i stanowi kolejny krok w rozwoju imprezy, która na stałe weszła do kalendarza wydarzeń motorsportowych w Polsce. Kręte i wymagające odcinki specjalne w Beskidzie Makowskim i Beskidzie Wyspowym już po raz trzeci staną się areną zmagań najlepszych kierowców rajdowych w kraju.

W tym roku Valvoline Rajd Małopolski jest czwartą rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski (RSMP), po rajdach Świdnickim, Nadwiślańskim oraz Polski. Ponadto, podobnie jak w ubiegłym roku, gości także w Mistrzostwach Strefy Europy Centralnej (FIA CEZ) oraz po raz pierwszy stanowi rajd kandydacki do cyklu FIA European Rally Trophy (ERT). Na trasach w rejonie Myślenic, Wadowic oraz Makowa Podhalańskiego, zawodnicy będą również rywalizować w ramach Millers Oils Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski (HRSMP) oraz Rajdowych Mistrzostw Południa (RMP).

Prawie setka na start

W klasyfikacji RSMP i CEZ wystartuje łącznie 49 załóg, a wśród nich cała krajowa czołówka. Aktualni liderzy cyklu, Jakub Matulka i Damian Syty, powalczą o kolejną solidną zdobycz punktową, ale ich zadanie nie będzie łatwe. Na liście zgłoszeń widnieją także m.in. ubiegłoroczni mistrzowie Polski i zwycięzcy Valvoline Rajdu Małopolski – Jarosław i Marcin Szeja, a także Grzegorz Grzyb z Adamem Biniędą, Jarosław Kołtun i Ireneusz Pleskot, Zbigniew Gabryś i Daniel Dymurski, czy Jakub Brzeziński w duecie z Jakubem Gerberem. Do walki o punkty przystąpią także goście zza granicy: Słowacy Marcel Šandrej i Peter Krišanda, a także przedstawiciele młodego pokolenia polskich kierowców: Michał Chorbiński, Adrian Łabuda czy Piotr Wincencik, który przed dwoma laty zwyciężył w rajdzie w klasyfikacji generalnej RMP.

Miłośnicy klasyki nie będą zawiedzeni – do rywalizacji w ramach Millers Oils HRSMP zgłosiło się 29 załóg. Wśród nich zobaczymy takie kultowe auta, jak Porsche 911, Lancia Delta, Audi Quattro czy Trabant P601. W barwach zespołu NAC, Paweł Molgo z Rafałem Martonem pojadą Škodą Octavią WRC – jedną z rajdowych ikon przełomu XX i XXI wieku. Do walki na polskich oesach ponownie przystępuje duet Maciej Lubiak i Grzegorz Dachowski – tym razem w Porsche 911 Carrera RS 3.0, którym z powodzeniem startują również w Historycznych Rajdowych Mistrzostwach Europy. W podobnym aucie nie zabraknie także załogi Motowizji, w składzie Krzysztof Mikulski/Agnieszka Mikulska. Na liście zgłoszeń widnieją: zeszłoroczny zwycięzca, czyli Marcin Majcher w Subaru Legacy oraz dobrze znana załoga Grzegorz Olchawski/Przemysław Bosek w ich Audi Quattro Sport E2.

Z kolei Rajdowe Mistrzostwa Południa zgromadziły 38 załóg (z czego 17 pojedzie w Pucharze Polski RallyN, czyli łączonej formule RSMP z RMP). Pojawią się aktualnie prowadzący w klasyfikacji generalnej – Jacek Bieszczad z Pawłem Piczakiem (Honda Civic), natomiast w klasie OPEN liderem jest Kacper Potyra, który wraz z Piotrem Sieliło wystartuje Peugeotem 208 R2. Rajdowe Mistrzostwa Południa to cykl, który regularnie przyciąga młodych oraz początkujących kierowców – nie brakuje w nim załóg zgłoszonych samochodami grupy RallyN, m.in. w Kiach Picanto, Fordach Fiesta czy Citroënach DS3.

Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.

Idź do oryginalnego materiału