Nowy Jork nie jest już miastem z najdroższą ulicą handlową świata, gdyż słynna 5th Avenue została wypchnięta z czołówki. Zamiast tego Mediolan zajmuje w tej chwili pole position z Via Montenapoleone – po raz pierwszy europejska ulica handlowa znalazła się na pierwszym miejscu, jak obliczyła amerykańska firma konsultingowa Cushman & Wakefield w 34. edycji raportu „Main Streets Across the World”. raport.
W rankingu nie chodzi jednak o ceny towarów oferowanych w lokalnych sklepach luksusowych. Zamiast tego porównano roczne czynsze za metr kwadratowy na ulicach handlowych. Via Montenapoleone osiągnęła wartość aż 20 000 euro/m 2 , co oznacza, iż cena wynajmu przy szlachetnej ulicy Mediolanu wzrosła o 11 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Z kolei Upper 5th Avenue znajduje się dopiero na drugim miejscu ze stabilnym poziomem 19 537 euro/m 2 .
Kolejną piątką najlepszych miejsc były londyńska New Bond Street (17 210 euro/m 2 ), Tsim Sha Tsui w Hongkongu (15 697 euro/m 2 ) i Avenue des Champs-Élysées w Paryżu (12 519 euro/m 2 ) . ).
Monachium jest liderem w Niemczech
Najdroższą ulicą handlową w Niemczech jest Kaufinger/Neuhauser Straße w Monachium z rocznym czynszem wynoszącym 3840 euro/m 2 , co plasuje ją na 24. miejscu wśród europejskich ulic handlowych. Na drugim miejscu znajdują się inne niemieckie nazwy, takie jak monachijska Maximilianstraße (3360 euro). /m 2 ), a także berlińską Tauentzienstrasse, frankfurcką Zeil, Spitalerstrasse w Hamburgu i Königsallee w Düsseldorfie (każda 3000 euro/m2 ) .
Spośród 138 ulic handlowych objętych badaniem na całym świecie, ponad połowa – a dokładnie 57 procent, a dokładnie 79 ulic – odnotowała wzrost cen wynajmu w porównaniu z rokiem poprzednim. Nastąpił silny wzrost, szczególnie w USA , ale także w krajach europejskich, takich jak Włochy, Francja i Wielka Brytania.
„Popyt na fizyczną powierzchnię handlową w najlepszych lokalizacjach utrzymuje się na stałym poziomie” – wyjaśnia Andreas Siebert , dyrektor działu inwestycji handlowych w Niemczech w Cushman & Wakefield. „Te ulice cieszące się międzynarodową sławą oferują markom możliwość wzmocnienia swojej obecności i optymalizacji obsługi klienta. Marki luksusowe i masowe w coraz większym stopniu polegają na sklepach stacjonarnych, które służą jako przedłużenie ich marki i prezentacja ekskluzywnych produktów.