Chętni na mistrzowską „ośkę”? Michał Chorbiński wystawił na sprzedaż swojego Peugeota 208 Rally4. Francuska konstrukcja pozwoliła mu wywalczyć aż trzy medale – w tym upragnione złoto w 2WD RSMP.
To była krótka i… ekscytująca przygoda! Na początku roku Michał podjął odważną, choć ryzykowną decyzję o zmianie rajdowego oręża. Zawodnik z Żar pożegnał się z Oplem Adamem w specyfikacji R2, wskakując za ster jednej z najlepszych, przednionapędowych konstrukcji na rynku – Peugeota 208 Rally4. Pomimo niepewności i problemów z budżetem Chorbiński podjął rękawicę, zapewniając iż jego celem jest pierwszy, mistrzowski laur.
Kolejne miesiące były pasmem mniejszych i większych sukcesów. Michał zdominował domową rywalizację na Dolnym Śląsku, wygrywając wszystkie zawody. W krajowym czempionacie zajął drugie miejsce w „czwórce”, ustępując wyłącznie Hubertowi Laskowskiemu. Najcenniejszym „skalpem” i życiowym sukcesem Michała był triumf w kategorii 2WD. Tytuł mistrza Polski 2WD był ukoronowaniem dotychczasowej przygody z maszynami napędzanymi na jedną oś. Świeżo upieczony czempion myśli już o przesiadce do „czterobuta”. Nim to jednak nastąpi, Michał wystawia na sprzedaż swoją rajdówkę, wyceniając ją na 72 000 euro (około 321 000 złotych).
Co istotne dla nowego nabywcy, Chorbiński był pierwszym właścicielem samochodu z numerem #2266. Mimo sporego „ryzyka zawodowego” i „niesprzyjających warunków pracy”, Peugeot jest całkowicie bezwypadkowy, zaś najpoważniejszym uszkodzeniem była potrzeba… wymiany zderzaka. Wóz pokonał przeszło tysiąc trzysta kilometrów oesowych (nie zjeżdżając na luźną nawierzchnię), przecinając metę wszystkich, dziesięciu imprez. Peugeot był obsługiwany przez stajnię RR Motorsport, rajdówka jest w pełni sprawna i przygotowana do jazdy.
Jak na razie nie znamy dokładnych planów Michała. Mamy jednak nadzieję, że… Rally3 czai się tuż za rogiem!
Chorbiński multimedalistą sezonu 2024
Bez cienia wątpliwości, rajdowa kampania 2024 była przełomowym momentem w karierze zawodnika z Żar. Przede wszystkim, Chorbiński sięgnął po trzy medale – wspomniane już złoto Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w „ośce”, srebro w klasie 4. oraz złoto w Mistrzostwach Dolnego Śląska (klasa Rally4, do spółki z Adamem Chrzanowskim). Kierowca Peugeota 208 Rally4 zdominował wszystkie rundy serii RSMDŚl, dokładając do tego jedną wiktorię w RSMP. Chorbiński zakończył sezon z przytupem – triumfując na Śląsku.
Przeczytaj również: Marczyk i Widłak łączą siły. Młode talenty za kierownicą Rally2 i Rally3!
Poza rodzimymi sukcesami, Michał wykonał jeden z najtrudniejszych kroków w karierze. Dość nieoczekiwanie zastąpił bowiem Igora Widłaka, debiutując w cyklu Mistrzostw Europy. Dwudziestoczterolatek wsiadł wtedy do czteronapędowego Forda Fiesty Rally3 – zupełnie nowej, nieznanej wcześniej konstrukcji. Chorbiński stanął na wysokości zadania, zajmując wysokie, drugie miejsce w kategorii ERC3 i wygrywając jeden odcinek specjalny. Wizyta w Walii pokazała, iż bohater niniejszego artykułu zasługuje na miano jednego z największych talentów biało-czerwonego motorsportu. Co wydarzy się wkrótce? Pozostaje trzymać kciuki za negocjacje budżetowe!
Klasyfikację Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski znajdziecie na stronach PZM. Po więcej emocji z rodzimych i zagranicznych odcinków specjalnych zapraszamy na rallypl.com i nasze media społecznościowe.
Rallypl to społeczność prawdziwych pasjonatów. Zapraszamy Was więc do dyskusji, wyrażania własnej opinii i wymiany argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz biało-czerwony motorsport!