
Maserati oficjalnie zaprezentowało swój najnowszy supersamochód – model MCPURA, który stanowi ewolucję flagowego MC20, rozpoczynającego nową erę dla marki w 2020 roku.
Światowa premiera pojazdu odbyła się podczas Goodwood Festival of Speed 2025. Nowy model, dostępny w wersji coupe oraz jako kabriolet o nazwie MCPURA Cielo , zachowuje kultowy silnik V6 Nettuno, wprowadzając jednocześnie szereg innowacji estetycznych i technologicznych.
Agresywniejsza stylistyka
Projektanci Maserati skupili się na odświeżeniu i zaostrzeniu linii nadwozia. Zmiany objęły całą dolną część karoserii, w tym progi boczne. Charakterystyczny przód, określany jako „nos rekina”, zyskał jeszcze bardziej zaakcentowany wygląd.
Zmodyfikowano również tylny zderzak, inspirując się wyścigowym modelem GT2 Stradale, a na liście opcji znalazł się powiększony spojler. Paletę kolorów poszerzono do dziesięciu odcieni, wśród których debiutuje zupełnie nowy lakier Devil Orange. Na premierę w Goodwood przygotowano specjalny kolor AI Aqua Rainbow, który w słońcu tworzy efekt tęczy.
Wnętrze w hołdzie dla Alcantary
Kabina pasażerska przeszła znaczącą metamorfozę, której celem było podkreślenie luksusu i sportowego charakteru. Dominującym materiałem we wnętrzu stała się Alcantara, która pokrywa fotele, panele drzwi, deskę rozdzielczą oraz nową kierownicę. Sama kierownica również zmieniła kształt – jest inspirowana wyścigami GT2 i posiada płaską górną część, co ma zapewniać lepszą widoczność i optymalną kontrolę podczas szybkiej jazdy. Za nagłośnienie w standardzie odpowiada system z sześcioma głośnikami, a opcjonalnie dostępny jest 12-głośnikowy zestaw audio od Sonus faber.
Serce, które znamy
Sercem pojazdu pozostał silnik V6 Nettuno – autorska, opatentowana przez Maserati konstrukcja, w której zastosowano technologię wywodzącą się z Formuły 1. Jednostka o pojemności 3,0 litra, wyposażona w podwójne turbodoładowanie, generuje 630 KM mocy przy 7500 obr./min oraz 730 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego od 3000 obr./min. Dzięki nadwoziu typu monocoque z włókna węglowego i masie własnej poniżej 1500 kg, samochód może pochwalić się bardzo dobrym stosunkiem masy do mocy, wynoszącym 2,33 kg/KM. Osiągi są imponujące – wersja coupe przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 2,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną przekraczającą 325 km/h.
Dane techniczne Maserati MCPURA / MCPURA Cielo
- Silnik:
- Układ i liczba cylindrów: V6
- Pojemność: 3000 cmł
- Moc maksymalna: 630 KM (469,8 kW) @ 7500 obr./min
- Maksymalny moment obrotowy: 730 Nm @ 3000-5500 obr./min
- Osiągi:
- MCPURA (coupe):
- Przyspieszenie 0-100 km/h: <2,9 s
- Prędkość maksymalna: >325 km/h
- MCPURA Cielo (kabriolet):
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 2,9 s
- Prędkość maksymalna: >320 km/h
- MCPURA (coupe):
- Masy i wymiary:
- MCPURA (coupe):
- Masa własna: 1475 kg
- Wysokość: 1226 mm
- MCPURA Cielo (kabriolet):
- Masa własna: 1560 kg
- Wysokość: 1214 mm
- Wspólne:
- Długość: 4667 mm
- Szerokość (z lusterkami): 2178 mm
- Rozstaw osi: 2700 mm
- MCPURA (coupe):
Galeria Maserati MCPURA






























Jeśli artykuł Maserati MCPURA: ewolucja MC20 zadebiutowała na Goodwood. Znamy szczegóły [galeria] nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.