Maciej Oleksowicz zadebiutuje w Rajdzie Dakar. Polski kierowca rzuca wyzwanie pustyni w kategorii SSV

rallypl.com 2 godzin temu

Maciej Oleksowicz i pilot Marcin Sienkiewicz rozpoczynają nowy etap w swojej karierze sportowej. Polska załoga zdecydowała się na start w rajdach terenowych, wybierając jedno z najtrudniejszych wyzwań w tej dyscyplinie. Duet wystartuje w zbliżającej się edycji Rajdu Dakar, rywalizując w kategorii SSV.

Załoga otrzymała numer startowy #428. Do pokonania pustynnych tras posłuży im Can-Am Maverick R. Start w tym wydarzeniu jest dla Oleksowicza powrotem do profesjonalnego sportu po dłuższej przerwie, a jednocześnie debiutem w nowym formacie rywalizacji.

Zobacz też: Kalle Rovanperä o rajdach sprzed lat. Fin wolałby startować w czasach Juhy Kankkunena

„Dakar od zawsze postrzegałem jako coś mistycznego i wyjątkowego. To wielka przygoda i sprawdzian samego siebie. Naturalnym celem jest ukończenie rajdu, a wszystko inne zależeć będzie od rozwoju sytuacji i zdobywanego doświadczenia” – mówi Maciej Oleksowicz.

Wybór pojazdu i przygotowania techniczne

Decyzja o starcie w kategorii SSV wiąże się z wyborem maszyny Can-Am Maverick R. To konstrukcja opracowana specjalnie pod kątem rajdów typu cross-country. Pojazd posiada ramę rurową o wysokiej sztywności oraz silnik umieszczony centralnie. Napęd przekazywany jest przez siedmiobiegową, sekwencyjną skrzynię biegów.

Specyfikacja techniczna obejmuje wzmocnione elementy zawieszenia o dużym skoku. Taka konfiguracja ma umożliwić sprawne poruszanie się po kamienistych szlakach oraz piaszczystych wydmach Arabii Saudyjskiej. Trakcja oraz odporność na uszkodzenia mechaniczne mają duże znaczenie podczas zachowania równego tempa na długich dystansach.

Za obsługę techniczną i serwisową odpowiada zespół South Racing. Formacja ta posiada bogate doświadczenie w maratonach pustynnych i współpracuje z fabrycznymi kierowcami marki Can-Am.

Strategia załogi i wsparcie zespołu

Marcin Sienkiewicz, pełniący funkcję pilota, zaznacza, iż priorytetem dla duetu jest stabilna jazda.

„Chcemy przejechać Dakar mądrze, równo i z dobrym tempem, bez niepotrzebnego ryzyka. Najważniejsze jest dotarcie do mety, zdobycie doświadczenia i wyciągnięcie wniosków na przyszłość” – wyjaśnia Sienkiewicz.

W skład ekipy wspierającej wejdzie Bartek Boba, który zajmie się kwestiami organizacyjnymi oraz podzieli się doświadczeniem z rajdów terenowych. O przygotowanie fizyczne i kondycję zawodników zadba zespół Hildebrand Rehabilitacja pod kierownictwem Rafała Hildebranda. Specjaliści ci będą czuwać nad wieloma sportowcami z grupy South Racing podczas trwania całych zawodów.

Harmonogram rajdu dakar w Arabii Saudyjskiej

Harmonogram przygotowań przewiduje odcinek testowy, który odbędzie się 1 stycznia. Oficjalne rozpoczęcie rywalizacji nastąpi 3 stycznia w okolicach Yanbu, gdzie zaplanowano prolog. Na podstawie uzyskanych tam czasów zostaną ustalone pozycje startowe do pierwszego etapu, który ruszy 4 stycznia.

Uczestnicy mają do pokonania trasę o długości około 8000 kilometrów. Zakończenie rajdu zaplanowano na 17 stycznia, również w miejscowości Yanbu. Przebieg zmagań będzie można śledzić w mediach społecznościowych zawodników oraz za pośrednictwem relacji telewizyjnych na kanałach sportowych.


Źródło: oleksowicz.pl

Idź do oryginalnego materiału