Luksusowa limuzyna z mocnym silnikiem V6 na każdą kieszeń. Polacy bardzo wysoko ją oceniają

5 godzin temu

Czy mocna, luksusowa limuzyna może być tania? Oczywiście samo pojęcie „taniości” to kwestia względna i każdy traktuje je nieco inaczej. Fakty są jednak takie, iż biorąc pod uwagę stosunek ceny do jakości, dziś ta Lancia rzeczywiście może być uważana za samochód w przystępnej cenie. Włoski producent kojarzy nam się przede wszystkim ze sportami motorowymi. Chociaż w tym przypadku mowa o zupełnie innym samochodzie, sportowe naleciałości są jednak dosyć wyraźne.

Limuzyna w takiej cenie? Dobrze to wygląda…

Z czym kojarzy wam się Lancia? Moje pierwsze skojarzenie to przede wszystkim sporty motorowe. Swego czasu włoski producent był jedną z wiodących sił w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Pod względem wygranych rajdów Lancia znajduje się na 4. miejscu w klasyfikacji wszech czasów. Model Delta jest najbardziej skutecznym (na równi z Subaru Imprezą) w historii cyklu. To właśnie Lancia najwięcej razy w historii zdobywała mistrzostwo świata wśród producentów. A przecież wcześniej marka uczestniczyła również w wyścigach Formuły 1. Ta sfera motorsportu to w tym przypadku bardzo mocna gałąź w historii firmy z Turynu.

fot. Lancia / Stellantis

Model Thema to oczywiście coś zupełnie innego. Jest to bowiem piękna, niezwykle luksusowa limuzyna. Oficjalnie to 4-drzwiowy sedan segmentu E zaliczany do aut klasy wyższej. Samochód był produkowany w latach 2011-2014, więc nie ma zbyt długiej historii. Posiadał automatyczną skrzynię biegów i napęd – w zależności od wersji – na tył, bądź na cztery koła. Uzyskał maksymalną ocenę 5 gwiazdek w tekście Euro NCAP. Lancia Thema była oczywiście bardzo bogato wyposażona – jak na tamte lata, skala robi naprawdę spore wrażenie.

Dziś to okazja?

Na portalu „Autocentrum” samochód ma kapitalną średnią ocenę na poziomie 4,7 na 5. Oprócz tego, o czym wspomniałem wyżej, doceniany jest m.in. za przestrzeń wewnątrz, ale też znakomite silniki. Benzynowa jednostka to V6 o pojemności 3,6 litra i mocy 286 koni mechanicznych. Diesle do wyboru były dwa – oba to 3-litrowe V6, natomiast moc to 190 lub 239 koni mechanicznych. Szczególnie w przypadku jednostki benzynowej osiągi robią spore wrażenie. W pewnym sensie widać tutaj te sportowe korzenie włoskiej marki.

fot. Lancia / Stellantis

Na początku podkreśliłem, iż stosunek ceny do jakości jest w tym przypadku bardzo zadowalający. Fakty są bowiem takie, iż Lancię Thema da się dzisiaj kupić już za mniej, niż 40 tysięcy złotych. Ustawienie cenowej poprzeczki na poziomie 50 tysięcy otwiera już o wiele większe możliwości wyboru. Mówimy o autach np. z 2013 roku – w pełni sprawnych, luksusowych limuzynach z potężnymi silnikami. W tym kontekście cena na poziomie 40, czy 50 tysięcy złotych i tak wydaje się okazyjna.

Zdjęcia: Lancia / Stellantis

Idź do oryginalnego materiału