Lista zgłoszeń na Monte-Carlo opublikowana. Alpejski klasyk bez Polaków

rallypl.com 1 dzień temu

Organizatorzy 93. Rajdu Monte-Carlo opublikowali dziś oficjalną listę zgłoszeń. Udział w alpejskim klasyku zapowiedziało siedemdziesiąt załóg. Niestety, na linii startu zabraknie zawodników z Polski.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w premierowej rundzie Mistrzostw Świata zobaczymy aż dziesięć konstrukcji Rally1. Hyundai desygnuje do gry trzy, etatowe załogi. Z „jedynką” wystartują oczywiście Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe. Do zeszłorocznych czempionów dołączą Ott Tanak i Martin Jarveoja oraz Adrien Fourmaux i Alexandre Coria. Szarżę Toyoty poprowadzą Sebastien Ogier i Vincent Landais, Elfyn Evans i Scott Martin oraz Kalle Rovanpera i Jonne Halttunen. Do GR Yarisa Rally1 wsiądą także Pajari/Salmonen (punktujący dla „drugiego garnituru” Gazoo Racing) i Katsuta/Johnston. kolorów brytyjskiego M-Sportu bronić będą Gregoire Munster i Louis Louka oraz najnowszy, wyspiarski „narybek” Richarda Millenera – Josh McErlean i Eion Tracy.

Niezwykle ciekawie jest w kategorii Rally2. Po raz trzeci z rzędu, o zwycięstwo powalczą Oliver Solberg i Elliott Edmondson. Podopieczni Printsportu nie będą jednak punktować w WRC2. Ich śladem poszli też Greensmith i Andersson (Fabia RS Rally2). W szranki o pierwsze punkty staną Gryazin/Aleksandrov (Fabia RS Rally2), bracia Rosselowie (obaj w C3 Rally2), Camilli/de la Haye (i20N Rally2), Cerny/Krajca (C3 Rally2), czy Kohn i Whittock (Fabia RS Rally2). Wśród ponad trzydziestu zgłoszeń Rally2 znalazło się kilka ciekawostek. W akcji zobaczymy między innymi Eliotta Delecoura (syna Francisa Delecoura) oraz Pablo Sarazzina (syna Stephane’a Sarazzina). Konstrukcje Rally3 poprowadzi ośmiu kierowców, faworytami są zeszłoroczni mistrzowie, Dominguez i Penate.

Niestety, plotki o długo wyczekiwanym występie zawodników z Polski nie potwierdziły się… Na liście zabrakło załogi Plon Rally Team – Jarosława Kołtuna i Ireneusza Pleskota (ich zgłoszenie anonsował Eric Dobrowolsky).

93. Rajd Monte-Carlo – oficjalna lista zgłoszeń

93. Rajd Monte-Carlo – odrobina klasyki, nutka nowości

Wiemy już, iż bazą rajdu pozostanie Gap, rodzinna miejscowość Sebastiana Ogiera. Według opublikowanego, wstępnego harmonogramu, zapoznanie z trasą zacznie się w poniedziałek, 20 stycznia i potrwa do środy, 22 stycznia. Wtedy też rozegrany zostanie oficjalny shakedown (odcinek „Route de la Garde”, znany z 92. edycji).

Przeczytaj również: „Oldboje” na podbój Starego Kontynentu. Nowe rozgrywki w ramach ERC

Respektując tradycję, czwartkowa ceremonia startu odbędzie się w samym sercu Księstwa Monako, a załogi przejadą przez rampę startową usytuowaną przed głównym wejściem Casino de Monte Carlo. Na czwartkowy wieczór zaplanowano trzy próby – „Digne-les-Bains – Chaudon-Norante”, „Faucon-du-Caire – Breziers” oraz „Avancon – Notre-Dame-du-Laus”. Pierwszy etap sezonu 2025 liczyć będzie ponad pięćdziesiąt kilometrów.

fot. Thierry Neuville – oficjalny profil Facebook

Prowincje Hautes-Alpes i Alpes-de-Haute ugoszczą zawodników podczas piątkowego etapu. Wytyczono trzy próby sportowe – „Saint-Maurice – Aubessagne”, „Saint-Leger-les-Melezes – La Batie-Neuve ” i „La Breole – Selonnet”. Każda z nich pokonywana będzie dwukrotnie. Sobota wydaje się być najtrudniejszym wyzwaniem. Stawka 93. Rajdu Monte-Carlo zmierzy się z trasą o długości przeszło stu trzydziestu kilometrów, włodarze imprezy przygotowali także dwa, zupełnie nowe sprawdziany, „Aucelon – Recoubeau-Jansac i „La Batie-des-Fonts – Aspremont”. Dla równowagi, niedziela będzie prawdziwym, oesowym sprintem złożonym z zaledwie trzech odcinków. Zwycięzców poznamy prawdopodobnie około godziny 13:00 – zaraz po finałowym power stage’u.

Wszystkie informacje o 93. edycji alpejskiego klasyka znajdziecie na stronie organizatora. Po więcej emocji z rodzimych i zagranicznych odcinków specjalnych zapraszamy na rallypl.com i nasze media społecznościowe.

Rallypl to społeczność prawdziwych pasjonatów. Zapraszamy Was więc do dyskusji, wyrażania własnej opinii i wymiany argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz biało-czerwony motorsport!

Idź do oryginalnego materiału