W dzisiejszym wyścigu o Grand Prix Kataru obowiązywać będzie limit przejechanych okrążeń na jednym komplecie opon. Na czym on polega?
Po poprzednich edycjach rywalizacji na torze Lasail, Pirelli obawiało się o nadmierne zużycie opon, które mogło prowadzić choćby do wybuchów opon. Aby temu zapobiec, dostawca opon do Formuły 1 zdecydował się na dość drastyczny krok.
“Każdy zestaw opon, który zostanie dostarczony zespołom na starcie weekendu wyścigowego będzie mógł pokonać maksymalnie 25 okrążeń toru Lusail, który jest bardzo wymagający dla opon w zakresie energii, obciążenia termicznego i zużycia. Okrążenia będą liczone kumulatywnie ze wszystkich sesji, łącznie z okrążeniami za samochodem bezpieczeństwa czy wirtualnym samochodem bezpieczeństwa” – informuje Pirelli.
Do limitu nie są liczone okrążenia dojazdowe na pola startowe, okrążenie formujące oraz te, które zostaną pokonane po fladze w szachownicę w sprincie i wyścigu.
W Katarze kierowcy mieli do dyspozycji najtwardsze opony produkowane przez Pirelli – od C1 do C3. Oto zestawienie ilości kompletów, jakie im pozostały na wyścig. Przy każdym komplecie zaznaczona jest liczba okrążeń, jakie jeszcze można na nich przejechać:


2 tygodni temu













