Koniec przerwy po 24h Le Mans! Do rywalizacji wraca WEC z Robertem Kubicą, którego celem od dzisiaj jest mistrzostwo świata!
Po Le Mans
Tydzień po 24h Le Mans był dla Roberta Kubicy bardzo intensywny. Udzielił dziesiątek wywiadów, odbył wiele spotkań. Potem zaszył się przed światem, wyciszając i trenując.
Robert Kubica nie były sobą jednak, gdyby tuż po zakończeniu najważniejszego wyścigu w okresie nie myślał już o kolejnych wyzwaniach. W rozmowach po Le Mans przyznawał, iż teraz jego celem jest mistrzostwo świata.
“Już w poniedziałek wysłałem wiadomość mojemu inżynierowi, w której analizowałem poszczególne części wyścigu i próbowałem zrozumieć oraz podkreślić te obszary, w których możemy się poprawić” – mówi Polak, cytowany przez oficjalną stronę WEC.
“Le Mans się skończyło, ale tak naprawdę nigdy się nie kończy bo zawsze jest praca do wykonania. Przystępujemy do kolejnej rundy z takim samym celem jak zawsze – zdobyć najwięcej punktów jak to możliwe. Gdyby nie DNF na Spa, prawdopodobnie bylibyśmy bliżej prowadzenia w klasyfikacji generalnej, ale takie są wyścigi. Tym, co jest pod naszą kontrolą jest podejście do każdej rundy, które musi być dokładnie takie samo, a choćby lepsze niż dotychczas” – dodaje Kubica.
Sytuacja w generalce
Tylko 16 punktów dzieli Roberta Kubicę i jego zespół od prowadzenia w klasyfikacji generalnej kierowców WEC.
1 | Ferrari AF Corse | 51 | Ferrari 499P | James Calado, Alessandro Pier Guidi, Antonio Giovinazzi | 105 |
2 | AF Corse | 83 | Ferrari 499P | Robert Kubica, Yifey Ye, Phil Hanson | 89 |
3 | Ferrari AF Corse | 50 | Ferrari 499P | Antonio Fuoco, Miguel Molina, Nicklas Nielsen | 57 |
4 | Toyota Gazoo Racing | 7 | Toyota GR010 Hybrid | Mike Conway, Kamui Kobayashi, Nyck de Vries | 44 |
5 | Porsche Penske Motorsport | 6 | Porsche 963 | Matt Campbell, Kevin Estre, Laurens Vanthoor | 42 |
6 | Cadillac Hertz Team Jota | 12 | Cadillac V-Series R | Alex Lynn, Norman Nato, Will Stevens | 41 |
7 | Toyota Gazoo Racing | 8 | Toyota GR010 Hybrid | Sebastien Buemi, Brandon Hartley, Rio Hirakawa | 38 |
8 | Alpine Endurance Team | 36 | Alpine A424 | Jules Gounon, Frederic Makowiecki, Mick Schumacher | 36 |
9 | BMW M Team | 20 | BMW M Hybrid V8 | Robin Frijns, Rene Rast, Sheldon van der Linde | 28 |
10 | BMW M Team | 15 | BMW M Hybrid V8 | Kevin Magnussen, Raffaele Marciello, Dries Vathoor | 27 |
11 | Cadillac Hertz Team Jota | 38 | Cadillac V-Series R | Earl Bamber, Sebastien Bourdais, Jenson Button | 20 |
12 | Porsche Penske Motorsport | 5 | Porsche 963 | Julien Andlauer, Michael Christensen, Mathieu Jaminet | 18 |
13 | Alpine Endurance Team | 35 | Alpine A424 | Paul-Loup Chatin, Ferdinand Habsburg, Charles Miles | 12 |
14 | Peugeot TotalEnergies | 93 | Peugeot9X8 | Mikkel Jenson, Paul di Resta, Jean Eric Vergne | 5 |
15 | Peugeot TotalEnergies | 94 | Peugeot9X8 | Loic Duval, Malthe Jakobsen, Stoffel Vandoorne | 1 |
16 | Proton Competition | 99 | Porsche 963 | Neel Jani, Nico Pino, Nicolas Varrone | 0 |
17 | Aston Martin THOR Team | 9 | Aston Martin Valkyrie | Roman De Angelis, Alex Riberas, Marco Sorensen | 0 |
18 | Aston Martin THOR Team | 7 | Aston Martin Valkyrie | Tom Gamble, Ross Gunn, Harry Ticknell | 0 |
Ferrari ma zdecydowaną przewagę wśród producentów:
1 | Ferrari | 172 |
2 | Toyota | 95 |
3 | Porsche | 84 |
4 | Cadillac | 76 |
5 | BMW | 64 |
6 | Alpine | 54 |
7 | Peugeot | 14 |
8 | Aston Martin | 2 |
Tytułu wśród aut niefabrycznych dla AF Corse #83 chyba możemy już być pewni…
1 | AF Corse #83 | 138 |
2 | Proton #99 | 81 |
Harmonogram
Tak przedstawia się harmonogram godzinowy rundy w Brazylii oraz opcje jego oglądania. Dobra wiadomość jest taka, iż wyścig będzie w całości transmitowany w Eleven Sports 1.
Piątek, 11 lipca:
godz. 16:00 – 17:30 – Pierwszy trening
godz. 20:45 – 21:15 – Drugi trening
Sobota, 12 lipca:
godz. 15:10 – 16:10 – Trzeci trening (YouTube)
godz. 19:45 – 21:05 – Kwalifikacje (Polsat Sport Fight, WEC TV, Eurosport Extra – Max)
Niedziela, 13 lipca:
godz. 16:30 – 22:30 – Wyścig (Eleven Sports 1, Polsat Sport 3, Eurosport 2)
fot. FIAWEC / DPPI