Zespół Inter Europol Competition powraca do European Le Mans Series w okresie 2026, potwierdzając swoje składy w klasach LMP2 i LMP3 jeszcze przed rozpoczęciem nowej kampanii.
Po wyjątkowo udanym sezonie 2025, zwieńczonym zwycięstwem w 24-godzinnym wyścigu Le Mans oraz drugim miejscem w klasyfikacji generalnej ELMS, zespół stawia na ciągłość, doświadczenie i sprawdzone zestawienia, celując w kolejny rok walki na najwyższym poziomie europejskich wyścigów długodystansowych.
LMP2
Załoga #43 LMP2 przystąpi do sezonu 2026 w niezmienionym składzie po znakomitej kampanii w 2025 roku. Trio Nick Yelloly, Tom Dillmann i Kuba Śmiechowski należało do najmocniejszych w całych mistrzostwach, czego potwierdzeniem było zwycięstwo w 24h Le Mans oraz drugie miejsce w klasyfikacji ELMS.
Nick Yelloly wnosi do zespołu ogromne doświadczenie w wyścigach długodystansowych oraz potwierdzoną zdolność do walki o zwycięstwa na najwyższym poziomie rywalizacji prototypów. Jego tempo, regularność i odporność na presję odegrały kluczową rolę w sukcesach zespołu.
Tom Dillmann kontynuuje współpracę z Inter Europol Competition po kolejnym bardzo udanym sezonie, zdobywając cenne doświadczenie zarówno w ELMS, IMSA, jak i podczas startów w Le Mans. Skład uzupełnia srebrny kierowca Kuba Śmiechowski – filar zespołu i jeden z architektów ubiegłorocznych sukcesów.
„Cieszę się, iż wracam do Inter Europol Competition i możemy kontynuować bardzo mocny pierwszy sezon. Drugie miejsce w mistrzostwach i zwycięstwo w 24h Le Mans w klasie LMP2 to fantastyczny wynik na start współpracy. Z euforią znów będę pracował z Tomem i Kubą. Po sezonie, w którym dobrze poznaliśmy siebie nawzajem – zarówno jako kierowcy, jak i zespół – jestem przekonany, iż od początku będziemy bardzo konkurencyjni. Cel jest jeden: walka o mistrzostwo i jego zdobycie” – mówi Nick Yelloly.
„Jestem bardzo szczęśliwy i spokojny o przyszłość dzięki zachowaniu ciągłości składu. Nasze trio funkcjonuje znakomicie – jesteśmy prawdziwym zespołem. W 2025 roku byliśmy bardzo blisko celu, a na 2026 rok cel jest jasny: tytuł mistrzowski” – dodaje Tom Dillmann.
„Nie mogę się doczekać powrotu do ELMS w przyszłym roku. Mamy jeden jasno określony cel na sezon 2026 — mistrzostwo. Wiem, iż mamy wszystko, czego potrzeba, by postawić naszą Orecę na najwyższym stopniu podium. kooperacja z Tomem i Nickiem to ogromna przyjemność, a w zeszłym sezonie nauczyłem się bardzo wiele. Wierzę, iż od samego początku będziemy jeszcze lepiej przygotowani” – kończy Jakub Śmiechowski.
LMP3
Samochód #34 LMP2 w okresie 2026 poprowadzą Bijoy Garg i Tom Blomqvist. Zespół kontynuuje rozmowy dotyczące uzupełnienia składu, aby stworzyć możliwie najsilniejsze trio na nadchodzący sezon.
Bijoy Garg rozszerza swój program startów z Inter Europol Competition o European Le Mans Series, dołączając ELMS do już bogatego kalendarza obejmującego IMSA oraz Asian Le Mans Series.
Do Bijoya dołącza Tom Blomqvist – dwukrotny zwycięzca Rolex 24 at Daytona oraz mistrz IMSA WeatherTech SportsCar Championship z 2022 roku.
Nazwisko trzeciego kierowcy zostanie ogłoszone w późniejszym terminie.
Załoga #13 LMP3 pozostaje bez zmian w porównaniu do składu rywalizującego w tej chwili w Asian Le Mans Series, co zapewnia zespołowi ciągłość i stabilność przed europejską częścią sezonu.
Zespół wchodzi w sezon ELMS z solidnymi fundamentami, opartymi na zgraniu kierowców i wspólnym doświadczeniu.
„Na sezon 2026 przygotowaliśmy bardzo mocne składy we wszystkich samochodach – z doskonałym połączeniem młodego talentu i doświadczonych, ugruntowanych kierowców. W samochodzie #13 zachowujemy ten sam skład. Alex wraca do zespołu jako bardzo doświadczony kierowca Bronze po roku przerwy od mistrzostw ACO, a Henry i Jimmy to dwaj młodzi zawodnicy, którzy już teraz budują świetne momentum w Asian Le Mans Series. Ich celem jest walka o mistrzostwo ELMS. Załoga #43 pozostaje bez zmian — Tom, Nick i Kuba udowodnili, jak silnym są zespołem. Naszym celem jest obrona tytułu w Le Mans i wreszcie zdobycie mistrzostwa ELMS po dwóch sezonach zakończonych na drugim miejscu” – mówi Sascha Fassbender, szef zespołu.
“W samochodzie #34 stawiamy na Bijoya, który w pełni angażuje się w program zespołu w ELMS, IMSA i Asian Le Mans Series. Jego rozwój pokazuje, jak Inter Europol Competition potrafi kształtować młodych kierowców na profesjonalistów najwyższej klasy. Dołącza do niego Tom — kierowca niezwykle szybki i regularny, niezależnie od toru czy prototypu. Trzeci zawodnik zostanie ogłoszony wkrótce. Wierzę, iż oba samochody LMP2 będą w stanie walczyć o mistrzostwo, a naszym celem jest mocne zakończenie sezonu w Portimão w październiku” – dodaje.
Na podstawie informacji prasowej

3 godzin temu














