Kto wygrał chińską Grand Prix? F1 Wyniki i tabelę Tom Jeffries •

1 dzień temu
Zdjęcie: chińska


Formuła 1 udała się do Chin w drugiej rundzie sezonu 2025, świeżo po wyścigu australijskim.

W wyścigu otwierającym było sześć emerytury w mokrych warunkach, a przy suchej pogodzie kierowcy byli w stanie wykorzystać więcej przyczepności na obwodzie szanghaju.

McLaren wszedł do wyścigu, który miał 1-2 w Australii i 2-8 w wyścigu Sprint, co czyni ich najlepszym konstruktorem, podczas gdy lando Norris zaczął zaczynić się od trzeciego miejsca na siatce.

Kto wygrał chińską Grand Prix?

Oscar Piasttri Rozpoczął swój pierwszy wyścig F1 z pozycji biegunowej w Chinach, utrzymał prowadzenie w pierwszym rogu i ostatecznie wygrał, a kolega z drużyny Lando Norris zdołał przeskakiwać George’a Russella drugiego miejsca przez pierwszy róg.

Dalej Max Verstappen miał nietypowo słaby start, tracąc miejsce zarówno Ferraris i starając się wywrzeć wpływ po spadku na szóste miejsce.

Były gorsze wieści dla Fernando Alonso Astona Martina, gdy jego hamulce zapaliły się na trzecim okrążeniu, zmuszając czwartą okrążenia.

Pierwsze postoje pokazały, iż podcięcie było silniejsze – było to szczególnie prawdziwe w przypadku Russella, który stał się wcześniej niż Lando Norris i potwierdził swoje drugie miejsce. Między dwoma Brytyjczykami nastąpiła krótka bitwa, a Norris odważył się na wewnętrznej stronie pierwszego rogu, aby wznowić jego drugie miejsce.

Pomimo uszkodzeń przedniego skrzydła Charlesa Leclerc na pierwszym okrążeniu, Ferrari postanowiła zamienić kierowców – Monegasque wykazujący więcej tempa niż Hamilton z przodu pomimo braku płyty końcowej przedniego skrzydła.

Jednak po pierwszej rundzie postojów postojów rozstrzygnęło, gdy kierowcy osiedlili się w stałych szczelinach i zarządzali oponami, jednak był jakiś późny dramat.

Kierowca Racing Bulls, Yuki Tsunoda, doznał przedniego skrzydła po Carlosa Sainza, musieli w rezultacie stłumić nowe przednie skrzydło i spadać do ostatniego, podczas gdy Isack Hadjar został wyprzedzony przez Jacka Doohana – australijczyka, który w rezultacie wybił karę 10s.

Lando Norris miał również do czynienia z chorym samochodem, a pedał hamulca staje się coraz dłużej – gdy kierowca musi głębiej nacisnąć pedał hamulca, aby uzyskać tę samą presję – ale przez cały czas był w stanie ukończyć drugie miejsce, podczas gdy złamane przednie skrzydło Leclerc w końcu kosztowało go pozycja w umierających okrążeniach.

Kto był kierowcą dnia?

Kimi Antonelli został wybrany kierowcą dnia, pomimo dość cichego wyścigu i nieco anonimowego ósmego miejsca.

Wyniki chińskiej Grand Prix

Kierowca
1. Oscar Piasttri (McLaren) 11. Pierre Gasly (alpejski)
2. Lando Norris (McLaren) 12. Lance Spacer (Aston Martin)
3. George Russell (Mercedes) 13. Carlos Sainz (Williams)
4. Max Verstappen (Red Bull) 14. Isack Hadjar (Racing Bulls)
5. Charles Leclerc (Ferrari) 15. Jack Doohan (Alpine)
6. Lewis Hamilton (Ferrari) 16. Liam Lawson (Red Bull)
7. Esteban Ocon (Haas) 17. Gabriel Bortoleto (Sauber)
8. Kimi Antonelli (Mercedes) 18. Nico Hulkenberg (Sauber)
9. Alexander Albon (Williams) 19. Yuki Tsunoda (Racing Bulls)
10. Oliver Bearman (Haas) DNF Fernando Alonso (Aston Martin)

Resylcje F1 po chińskiej Grand Prix

Kierowca Zespół Zwrotnica
Lando Norris McLaren 44
Max Verstappen Red Bull 36
George Russell Mercedes 35
Oscar Piasttri McLaren 34
Kimi Antonelli Mercedes 18
Charles Leclerc Ferrari 18
Lewis Hamilton Ferrari 17
Alexander Albon Williams 12
Spacer Lance Aston Martin 8
Nico Hulkenberg Sauber 6
Esteban Ocon Alpejski 6
Yuki Tsunoda Wyścigowe byki 3
Oliver Bearman Haas 1
Pierre Gasly Alpejski 0
Fernando Alonso Aston Martin 0
Isack Hadjar Wyścigowe byki 0
Liam Lawson Red Bull 0
Carlos Sainz Williams 0
Gabriel Bortoleto Sauber 0
Jack Doohan Alpejski 0
Idź do oryginalnego materiału