Jan Kopecký kończy sobotni etap Rajdu Barum Czech Rally Zlín na prowadzeniu, mając 6,5 sekundy przewagi nad Jonem Armstrongiem. Różnice w czołówce są jednak minimalne – pierwsza czwórka mieści się w 19,2 sekundy, co zapowiada pasjonującą walkę o zwycięstwo w niedzielnym finale.
Czech, 11-krotny triumfator tej imprezy, kontrolował wydarzenia na asfaltowych oesach wokół Zlína. Po porannych próbach prowadził z przewagą 1,2 sekundy, a w upalne popołudnie jeszcze powiększył różnicę. Na OS5 Březová 2 minimalnie szybszy od niego był jedynie lider klasyfikacji ERC Miko Marczyk, jednak Kopecký i tak powiększył przewagę nad rywalami. Kolejny oes, Halenkovice 2, padł łupem gospodarza, który był szybszy o 0,2 sekundy od Simona Wagnera i miał już 3,9 sekundy zapasu.
Ostatnia sobotnia próba – Bunč 2 – przyniosła dramaty. Wagner, atakujący pozycję lidera, złapał kapcia i po uderzeniu w skarpę spadł na czwartą lokatę. Z problemów Austriaka skorzystał Jon Armstrong, który zwyciężył na odcinku i awansował na 2. miejsce, tracąc tylko 6,5 sekundy do Kopeckiego. „Rano wziąłbym taki wynik w ciemno. Dzisiejsze oesy bardzo mi pasowały i samochód spisywał się świetnie” – komentował kierowca Forda Fiesty Rally2.
Na podium po sobocie znajduje się również Andrea Mabellini, tracący 13 sekund do lidera. Erik Cais, jadący Hyundaiem, również złapał kapcia i spadł na szóste miejsce za Filipa Mareša, najlepszego z zawodników na oponach Hankook. Miko Marczyk ukończył etap na 7. pozycji, po tym jak na ostatnim oesie pojechał zachowawczo, by uniknąć uszkodzeń opon. Dziesiątkę uzupełniają Adam Březík, Jakub Matulka i Ján Kundlák.
Sobotni etap obfitował w kolejne dramaty. Już rano z rajdem pożegnał się ubiegłoroczny zwycięzca Dominik Stříteský, który po przestrzeleniu szykany zniszczył trzy opony. Wycofali się także m.in. Miklós Csomós, Simone Tempestini i Philip Allen, a powracający po przerwie Chris Ingram zmagał się z serią usterek.
W klasyfikacjach dodatkowych prowadzą: Martin Vlček w Master ERC, Hubert Kowalczyk w ERC3 oraz Craig Rahill w Junior ERC, który przejął prowadzenie po awarii Calle Carlberga.
Na niedzielę zaplanowano sześć odcinków specjalnych o łącznej długości 100,9 km. Rywalizacja rozpocznie się o 08:03 od pierwszego przejazdu próby Pindula.
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.