Kolejne WRC w Czechach! Ford Fiesta WRC podczas Bohemia Rally!

rallypl.com 3 godzin temu

Choć Jan Skála nie widnieje na oficjalnej liście startowej tegorocznej Bohemia Rally Mladá Boleslav, jego obecność z pewnością nie pozostanie niezauważona. Doświadczony kierowca otworzy widowiskowy oes na Tankodrom Milovice za kierownicą legendarnego Ford Fiesta WRC z 2017 roku, dając kibicom prawdziwy rajdowy spektakl.

Przejazdy pokazowe przed rajdowym peletonem

Nowa odcinek specjalny OS1 i OS8 zostanie zainaugurowana przejazdem Skáli, który wykona trzy okrążenia pokazowe przed startem głównej części rywalizacji. Rajdowe emocje sięgną zenitu nie tylko na początku – Ford Fiesta WRC będzie obecny w Milovicach przez cały dzień w ramach programu towarzyszącego.

Dodatkową atrakcją będą specjalne sesje, podczas których wybrani kibice – ci, którzy wcześniej zakupili limitowane bilety będą mogli usiąść na prawym fotelu obok Skáli i doświadczyć rajdu z perspektywy zawodnika.

Tankodrom Milovice debiutuje

Tegoroczna Bohemia Rally przynosi debiut zupełnie nowego odcinka specjalnego, który został wytyczony na terenie byłego wojskowego poligonu w Milovicach. Projekt trasy ma potencjał stać się jednym z najciekawszych elementów czeskiego kalendarza rajdowego – już pod koniec roku planowane jest dalsze asfaltowanie fragmentów, co pozwoli na budowę bardziej rozbudowanej i zróżnicowanej pętli na sezon 2026.

Od Citroëna do Forda: Skála kontynuuje rajdową pasję

Dwa lata temu Jan Skála startował w rajdowych pokazach za kierownicą Citroëna C3 WRC, prezentując się kibicom zarówno w SuperOdcinku w Sosnowé, jak i na klasycznych oesach. W tym roku wraca z jeszcze większą siłą i bardziej rozpoznawalnym samochodem – Fordem Fiesta WRC z epoki 2017.

„Jestem bardzo szczęśliwy, iż zostałem wyróżniony oficjalnym otwarciem toru Fordem Fiestą WRC 2017. Paradoksalnie, w 2017 roku, kiedy wprowadzono tę generację samochodów rajdowych, spotkałem Vráťę Veselý’ego po raz pierwszy w Milovicach i zaczęliśmy rozmawiać o budowie toru wyścigowego. Następnie wymyśliłem projekt kształtu, w którym starałem się zapewnić, aby kierowca nie odpoczywał za kierownicą i aby zawsze coś się działo. Dlatego tor jest pełen zmian wysokości, jest skok w zakręt, zakręty z odwróconym nachyleniem i inne trudności. Vráťa Veselý z powodzeniem wdrożył wszystkie moje uwagi i uwagi w kolejnych latach. Po tym, jak Petr Pavlát dodatkowo zmodyfikował go na potrzeby rajdowe w zeszłym roku, myślę, iż jest naprawdę na dobrej drodze. Nie jesteśmy jeszcze w stanie docelowym i do przyszłego roku pozostało wiele do zrobienia na torze, ale mamy bardzo dobre podstawy. Jestem ciekaw reakcji fanów i kierowców po premierowym starcie”.


Źródło: rallybohemia.cz

Idź do oryginalnego materiału