Liderzy ci sami, ale za ich plecami są zmiany. Jak wyścig 6h Imoli wpłynął na klasyfikacje generalne Długodystansowych Mistrzostw Świata?
Ta runda punktowana była niżej niż inauguracja sezonu w Katarze. Wtedy jechaliśmy 10 godzin i zwycięzca otrzymywał 38 pkt. Teraz – w sześciogodzinnym wyścigu – dla pierwszego miejsca przypadało 25 pkt, a pozostałe miejsca punktowały tak, jak w Formule 1, a zatem 18-15-12-10-8-6-4-2-1. Był też dodatkowy punkt za pole position, który wywalczyło Ferrari #50.
Liderem w klasyfikacji kierowców przez cały czas jest trójka kierowców Porsche #6, która wygrała rundę w Katarze, a wczoraj zajęła 2. miejsce. Mają oni już znaczącą przewagę nad drugą pozycją, na którą wskoczyli zwycięzcy wczorajszej rywalizacji, załoga Toyoty #7.
Trzecie miejsce utrzymała ekipa Porsche #5, która dwukrotnie zajmowała najniższy stopień podium w tym sezonie.
Z czwartej pozycji niestety spadła ekipa AF Corse #83 – na miejsce szóste. Strata do pozycji nr 4 jest jednak spora. Roberta Kubicę, Yifeya Ye i Roberta Shwartzmana wyprzedzili m.in. kierowcy Ferrari #50.
Tak wygląda klasyfikacja generalna kierowców WEC:
1 | Lotterer, Estre, Vanthoor | Porsche Penske #6 | Porsche | 38 | 18 | 56 | = |
2 | Kobayashi, Conway, de Vries | Toyota Gazoo #7 | Toyota | 15 | 25 | 40 | +3 |
3 | Makowiecki, Campbell, Christensen | Porsche Penske #5 | Porsche | 24 | 15 | 39 | = |
4 | Ilott, Nato, Stevens | Jota #12 | Porsche | 27 | 0 | 27 | -2 |
5 | Fuoco, Molina, Nielsen | Ferrari AF Corse #50 | Ferrari | 12 | 13 | 25 | +1 |
6 | Kubica, Shwartzman, Ye | AF Corse #83 | Ferrari | 18 | 4 | 22 | -2 |
7 | Hartley, Hirakawa, Buemi | Toyota Gazoo #8 | Toyota | 6 | 10 | 16 | +1 |
8 | Rast, Frijns, van der Linde | BMW M Team WRT #20 | BMW | 2 | 8 | 10 | +2 |
9 | Milesi, Habsburg, Chatin | Alpine #35 | Alpine | 9 | 0 | 9 | -2 |
10 | Pier Guidi, Giovinazzi, Calado | Ferrari AF Corse #51 | Ferrari | 0 | 6 | 6 | +2 |
11 | Tincknell, Andlauer, Jani | Proton #99 | Porsche | 3 | 0 | 3 | -2 |
12 | Vergne, Jensen, Muller | Peugeot #93 | Peugeot | 0 | 2 | 2 | = |
13 | Lynn, Bamber | Cadillac #2 | Cadillac | 0 | 1 | 1 | +7 |
14 | Vaxiviere, Schumacher, Lapierre | Alpine #36 | Alpine | 0 | 0 | 0 | = |
15 | Kvyat, Mortara, Bortolotti | Lamborghini Iron Lynx #63 | Lamborghini | 0 | 0 | 0 | = |
16 | Vanthoor, Wittmann, Marciello | BMW M Team WRT #15 | BMW | 0 | 0 | 0 | = |
17 | Duval, di Resta, Vandoorne | Peugeot #94 | Peugeot | 0 | 0 | 0 | = |
18 | Button, Rasmusen, Hanson | Jota #38 | Porsche | 0 | 0 | 0 | = |
19 | Serravalle, Bennett, Vernay | Isotta Fraschini #11 | Isotta Fraschini | 0 | 0 | 0 | = |
AF Corse #83 wygrało wczoraj klasyfikację aut niefabrycznych, ale w generalce tej kategorii zajmują przez cały czas 2. miejsce:
1 | Hertz Jota #12 | 38 | 15 | 53 |
2 | AF Corse #83 | 27 | 25 | 52 |
3 | Proton #99 | 23 | 0 | 23 |
4 | Hertz Jota #38 | 0 | 18 | 18 |
Wśród producentów bez zmian na czele, ale Ferrari straciło do Porsche i Toyoty.
A to klasyfikacja producentów:
1 | Porsche | 39 | 18 | 57 |
2 | Toyota | 23 | 25 | 48 |
3 | Ferrari | 18 | 13 | 31 |
4 | BMW | 9 | 9 | 17 |
5 | Alpine | 15 | 0 | 15 |
6 | Peugeot | 0 | 4 | 4 |
7 | Lamborghini | 2 | 1 | 3 |
8 | Cadillac | 0 | 2 | 2 |
9 | Isotta Fraschini | 0 | 0 | 0 |
Kolejna runda WEC to 6h Spa, która będzie punktowana tak samo. Zostanie rozegrana pomiędzy 9 a 11 maja. Potem przyjdzie czas na podwójnie punktowaną rundę – 24h Le Mans, w której zwycięzca otrzyma aż 50 punktów.
fot. DPPI – WEC