Hyundai zapowiada atak na mistrzostwo WRC w 2026 roku. „Zdobędziemy tytuł”

rallyandrace.pl 3 godzin temu
Zdjęcie: Hyundai zapowiada atak na mistrzostwo WRC w 2026 roku. „Zdobędziemy tytuł”


Hyundai Motorsport nie zamierza zadowalać się półśrodkami. Po trudnym sezonie 2025, w którym Toyota zdominowała rywalizację, koreański zespół zapowiada wielki powrót do walki o najwyższe cele. Nowy dyrektor sportowy Hyundaia w WRC, Andrew Wheatley, jasno przedstawił ambicje zespołu: celem jest zdobycie mistrzostwa świata w okresie 2026.

„Zdobędziemy mistrzostwo w 2026 roku i właśnie nad tym musimy pracować” – zapowiedział Wheatley w rozmowie z DirtFish.

Od rozczarowania do determinacji

Hyundai ma za sobą wyjątkowo trudny rok. Po zdobyciu tytułu mistrza świata kierowców przez Thierry’ego Neuville’a w 2024 roku, ekipa z Alzenau liczyła na podtrzymanie zwycięskiej passy. Tymczasem Toyota wygrała aż 11 z 12 rund sezonu 2025, zapewniając sobie tytuł producentów już na dwie rundy przed końcem – w Japonii i Arabii Saudyjskiej.

Jedynym triumfem Hyundaia w tegorocznych mistrzostwach było zwycięstwo Otta Tänaka w Rajdzie Akropolu. Estończyk, będący w tej chwili jedyną nadzieją zespołu w klasyfikacji kierowców, traci aż 50 punktów do lidera przy 70 możliwych do zdobycia.

„Będziemy przez cały czas robić wszystko, by wspierać Otta w walce o tytuł, dopóki będzie to matematycznie możliwe” – zaznacza Wheatley. „Ale równocześnie musimy myśleć o 2026 roku. Gdy wszystko zacznie się od zera, musimy być gotowi na pełną ofensywę”.

Skupienie na przygotowaniach

Choć zespół nie odpuszcza nadchodzących rund w Japonii i Arabii Saudyjskiej, już teraz priorytetem stają się przygotowania do przyszłego sezonu. „Rajd Monte Carlo jest za około dwa i pół miesiąca. Potrzebujemy każdego kilometra, by zdobyć niezbędne doświadczenie” – podkreśla Wheatley.

Jednym z największych wyzwań 2025 roku okazało się zrozumienie nowej, „evo” wersji Hyundaia i20 N Rally1. Samochód sprawiał problemy zwłaszcza na asfaltowych oesach, przez co Tänak w Rajdzie Europy Centralnej zdecydował się powrócić do starszej specyfikacji auta – i wszystko wskazuje, iż podobnie postąpi w Japonii.

„To bardzo sensowna decyzja” – przyznaje Wheatley. „Mamy mnóstwo danych, a Rajd Japonii oferuje zróżnicowane warunki. Ott dobrze zna starszy samochód i wie, jak z niego wycisnąć maksimum. To logiczne rozwiązanie”.

Cel: mistrzostwo producentów

Ostatni tytuł mistrzowski Hyundaia w klasyfikacji producentów pochodzi z 2020 roku. w okresie 2024 ekipa świętowała sukces Neuville’a, ale mimo to musiała uznać wyższość Toyoty w tabeli zespołów – i to dosłownie na ostatnim oesie w Japonii.

„Chcemy powrócić na szczyt” – podsumował Wheatley. „Rajd Japonii w przeszłości był dla nas udany, a w 2026 roku chcemy rozpocząć sezon z pełną mocą. Nasz cel jest prosty: zdobyć mistrzostwo świata”.

Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.

Idź do oryginalnego materiału