Hyundai Motorsport ogłosił w czwartek, iż zamierza zbudować samochód klasy LMDh (Le Mans Daytona h). Co to oznacza dla programu startów w WRC?
Samochodem klasy LMDh można startować w wyścigach długodystansowych w seriach takich jak WEC czy IMSA. Od dłuższego czasu w mediach krążyły plotki o tym, iż koreański producent chce wejśc do świata tego typu rywalizacji. Wiele osób ma obawę, iż po dołączeniu Hyundaia do WEC, koreańczycy wycofają się z WRC. Cyril Abiteboul podczas Rajdu Akropolu zmierzył się z tymi plotkami w rozmowie z rallyjournal.com
„Nie wczytuj się w plotki. Lato to zawsze dobry okres na spekulacje i plotki. Prawdopodobnie w zeszłym roku o tej porze pisaliście, iż odejdziemy pod koniec 2024 roku” – stwierdził Abiteboul.
„Prawdą jest również, iż mieliśmy wątpliwości, ponieważ nie byliśmy pewni, dokąd zmierza ten sport. Ale kiedy kierunek sportu stał się jasny, stało się jasne, iż to jest nasze miejsce. Tutaj chcemy pozostać. Nie wiemy, dokąd zmierza ten sport po 2026 roku i potrzebujemy jasności w tej kwestii. Na tej podstawie będziemy mogli podejmować plany i decyzje. Ale na razie jesteśmy tutaj i jesteśmy tutaj, aby wygrywać” – dodał francuski szef.
Nowa umowa z Thierrym
W zeszłym tygodniu Hyundai Motorsport ogłosił przedłużenie kontraktu z Thierrym Neuvillem. Umowa została podpisana tylko na rok 2025.
„To długoterminowy kontrakt z Thierrym, który zawiera opcje. W rzeczywistości musimy również zrozumieć, dokąd zmierzamy. Wciąż jest kilka niewiadomych na przyszły rok. Rozmawialiśmy o wprowadzeniu środków cięcia kosztów i zmian w niektórych przepisach sportowych i formatach weekendowych na przyszły rok. Czy do tego dojdzie?” – mówił Abiteboul
Francuz ma nadzieję, iż marka będzie obecna w rajdach jeszcze przez kilka lat. Ten sezon jest udany dla koreańskiej marki. Ich kierowca prowadzi w klasyfikacji generalnej, a w tabeli producentów Hyundai jest na prowadzeniu.
„Mamy nadzieję, iż będziemy tu przez wiele lat. Mamy kontrakt z Thierrym, który na to pozwala. Ale to, co możemy potwierdzić tutaj, w tej chwili, to fakt, iż partnerstwo między Hyundaiem i Thierrym zostało przedłużone do 2025 roku.” – powiedział Abiteboul.
Źródło: rallyjournal.com