Cyril Abiteboul, szef Hyundai Motorsport, opowiedział w obszernym wywiadzie dla portalu Road & Track, iż najnowsza broń południowokoreańskiego producenta otrzyma… dwa silniki z samochodów WRC. Chcąc podbić Le Mans przy pomocy Genesis GMR-001 Hypercar, producent połączy ze sobą dwa silniki z rajdowych mistrzostw świata, otrzymując w efekcie potężne V8 o dobrej masie i łatwym serwisowaniu.
Genesis skorzysta z dwóch silników WRC
Genesis zadebiutuje w wyścigach długodystansowych w przyszłym roku ze swoim hypercarem o nazwie GMR-001 LMDh. Firma jest jednak pod sporą presją, aby zdążyć ze wszystkim na czas. Na chwilę obecną nie rozpoczęli jeszcze budowy samochodu, a jedyne co mają, to model w skali. Aby zdążyć, zespół skorzysta z doświadczenia Hyundaia w innych dziedzinach motorsportu, a dokładniej w WRC.
Ta „współpraca” rozpocznie się od silnika. Według szefa Hyundai Motorsport, znanego z Formuły 1 Cyrila Abiteboula, Genesis prawdopodobnie skorzystałby z jednostki V6 do swojego hipersamochodu. Ale ze względu na brak czasu, firma połączy dwa czterocylindrowe silniki, których Hyundai używa w WRC. Tym samym stworzy jednostkę V8.
Dokładne specyfikacje silnika nie zostały potwierdzone, ale prawdopodobnie utrzymają swoje turbodoładowanie. Podobnie jak w przypadku innych prototypów, możemy spodziewać się także hybrydy. Przepisy wymagają napędu na tył oraz określają maksymalną moc zestawu na 671 koni mechanicznych. Jak twierdzi Abiteboul, skorzystanie z silników z WRC oferuje „dobrą wagę, efektywność energetyczną oraz obsługę w przypadku, gdyby coś poszło nie tak podczas wyścigu”.
Hyundai wiąże duże nadzieje z programem Hypercar
GMR-001 otrzyma podwozie Oreca. Również zespoły Acura i Alpine korzystają z tego samego podwozia. Co ciekawe, Genesis nie podążą za Ferrari czy Porsche współpracując mocno z fabryką. Program będzie prowadzony wyłącznie przez Genesis Magma Racing. Może to być spore wyzwanie, bowiem inne marki, które uruchomiły prototypy już w 2023 roku, zrobiły duży progress.
Aby lepiej przygotować się na debiut w okresie 2026, Genesis w przyszłym roku zadebiutuje w European Le Mans Series z samochodem LPM2. Pomoże to zbudować cały zespół, który będzie ścigał się w głównej serii za 2 lata.
Luc Donkerwolke, dyrektor kreatywny Hyundai Motor Group: – Rozmawialiśmy z Cyrylem. Patrząc na ciasny harmonogram, zastanawialiśmy się czy ściganie w LPM2 będzie dużym wysiłkiem finansowym i ludzkim, który oderwałby nas od 2026 roku. Przyciągamy utalentowanych i zmotywowanych ludzi z całego świata, aby zbudować ten zespół. Musimy go najpierw jednak zebrać. Muszą rosnąć razem. Dlatego staramy się wejść w wyścigi LMP2 w przyszłym roku. Dzięki temu będziemy gotowi na rok 2026.