Hyundai może mieć stały skład na sezon 2025 WRC

rallypl.com 2 miesięcy temu

Fabryczny zespół Hyundaia w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC może zmienić swoją politykę dotyczącą trzeciego samochodu. Po kilku sezonach rotowania różnych zawodników za jego kierownicą, w przyszłorocznej kampanii może wystartować nim jeden, etatowy kierowca.

Hyundai ma w tej chwili dwóch stałych kierowców: Thierry’ego Neuville’a i Otta Tänaka. Za kierownicą trzeciego i20 N Rally1 zmieniają się natomiast Esapekka Lappi, Andreas Mikkelsen i Dani Sordo. Hiszpan brał udział w trudniejszych rajdach szutrowych w Europie, Norweg koncentrował się na rajdach asfaltowych oraz lubianym przez siebie Rajdzie Polski, natomiast Fin miał bardziej zróżnicowany program obejmujący rajdy na luźnej nawierzchni.

Lappi wykorzystał dobrą pozycję startową do odniesienia zwycięstwa w Rajdzie Szwecji, jednak podobna sztuka nie udała mu się na Łotwie. Jego szef Cyril Abiteboul, przyznał, iż oprócz problemów z ustawieniem samochodu, na słaby wynik mogła przyczynić się długa przerwa od startów, trwająca aż od marcowego Rajdu Safari.

„Myślę, iż ponosimy również odpowiedzialność za to, iż wystawiliśmy [Lappiego], który nie jeździł przez trzy i pół miesiąca od rajdu w Kenii. Myślę, iż nikomu w ten sposób nie ułatwiamy zadania. To tak samo jak wsadzić Andreasa Mikkelsena do samochodu Rally1 w Monte Carlo. Myślę, iż jedno i drugie nie było najlepsze i biorę za to odpowiedzialność” – powiedział Abiteboul w rozmowie z DirtFish.

Hyundai rozważa zmianę swojej polityki i zaangażowanie trzeciego zawodnika na cały sezon. Jak można usłyszeć w padoku, wśród potencjalnych kandydatów są zarówno obecni zawodnicy zespołu, jak i młodsze talenty, takie jak Oliver Solberg i Mārtiņš Sesks.

Decyzja ta może być również zależna od ewentualnych zmian w regulacjach sportowych – padła bowiem propozycja rezygnacji z obecnego systemu nominacji załóg do klasyfikacji producentów i przyznawanie punktów dla najlepszych przedstawicieli danego producenta.

„Szczerze mówiąc, myślę, iż musimy być otwarci na możliwości. jeżeli będziemy w stanie gwałtownie podpisać kontrakty dwóch pierwszych załóg i ogłosić, kto poprowadzi nasze dwa auta, to da nam trochę czasu w rozeznanie. Chciałbym też wiedzieć, czy zostanie zmieniony regulamin i sposób przyznawania punktów, bo to pomoże nam podjąć adekwatną decyzję” – dodał Abiteboul.

Idź do oryginalnego materiału