Hybrydy mogą zniknąć z WRC już od stycznia!

rallypl.com 1 miesiąc temu

Jak informuje portal dirtfish.com jednostki hybrydowe mogą zniknąć z WRC już od sezonu 2025! To wielkie zaskoczenie i niespodziewana wiadomość związana z rezygnacją z hybrydy!

Według portalu dirtfish.com głosowanie w tej sprawie ma odbyć się pod koniec tygodnia. Wszystko związane jest związane ze zmianami wprowadzonych w sposobie naprawy jednostek hybrydowych. w tej chwili zespoły są zmuszane z korzystania ze jednostek firmy Compact Dynamics.

Dlaczego zespoły chcą żeby zrezygnować z hybrydy? Ma to związek z tym, iż zespoły zostały poinformowane „Resetowanie” sprzętu Compact Dynamics nie będzie już możliwe. Zamiast tego konieczne będzie przeprowadzenie napraw jednostek. Zgodnie z raportami, możliwe koszty tych napraw budzą pewne obawy.

Zwiększone koszty startów

Jedno ze źródeł powiedziało DirtFish.com: „Zespoły mówią o tym, iż hybryda [prace naprawcze] zwiększy ich budżety o ponad milion euro. Kiedy słyszeliśmy kierowców na mecie oesów i mówiących o tym, iż hybryda nie działa i wymaga resetu, zrozumienie jest takie, iż ten reset będzie teraz naprawą, a koszt tej naprawy ma zaczynać się od 50 000 euro. Ta zmiana wywołała debatę na temat tego, czy hybryda powinna pozostać w przyszłym sezonie”.

Wynik ewentualnego elektronicznego głosowania w sprawie rezygnacji z hybrydy w przyszłym sezonie zostanie prawdopodobnie ratyfikowany przez Komisję WRC, a następnie przez Światową Radę Sportów Motorowych jeszcze w tym miesiącu. Ta zmiana związana z rezygnacją z hybryd następuje zaledwie kilka miesięcy po tym, jak FIA zobowiązała się do utrzymania obecnych przepisów technicznych do końca 2026 roku.

Być może Rajd Europy Centralnej i Rajd Japonii zakończą trzyletnią sagę cyklu WRC z jednostkami hybrydowymi. Od Rajdu Monte-Carlo auta Rally1 mogą powrócić do specyfikacji spalinowej.

Zachęcamy do zakupu najnowszego, 45. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim najważniejsze i najciekawsze wiadomości ze świata motorsportu – od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, Formułę 1, po cross country, drift, simracing, rallycross oraz karting. Redakcja oddaję w Wasze ręce ponad 150 stron pełnych emocji z najważniejszych aren!


Źródło: dirtfish.com

Idź do oryginalnego materiału