GSMP Sopot powraca

rallypl.com 2 dni temu

„Górale” – jak nazywani są czasem zawodnicy uczestniczący w samochodowych wyścigach górskich, znów w środku sezonu wakacyjnego pojawią się w Sopocie, żeby wystartować w kolejnym, 27 Grand Prix GSMP Sopot Gdynia, które odbędzie się w dniach 12 – 14 lipca 2024. Organizowane przez Automobilklub Orski zawody będą 7 i 8 Rundą Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski.

Trasa nadmorskiego wyścigu liczy 3050 m, rozpoczyna się w Sopocie na ul. Malczewskiego ( która w wyścigowy weekend będzie zamknięta dla normalnego ruchu), przechodzi przez kultowe rondo na zbiegu ulic Jacka Malczewskiego/Oskara Kolberga i Władysława Cieszyńskiego i kończy się już w Gdyni na ul. Sopockiej.
Wyścig obejmuje całe Trójmiasto, bowiem w piątek 12 lipca Odbiór Administracyjny i dostępne dla kibiców techniczne Badanie Kontrolne startujących pojazdów odbędą się w Gdański, na parkingu przy Ergo Arena.

Startujące w wyścigu samochody wezmą udział w uroczystej paradzie ulicami Sopotu, na trasie Ergo Arena –Sofitel Grand Sopot ( start g. 19:45); w ogrodach przed historycznym hotelem odbędzie się konferencja prasowa i odprawa zawodników. Również te części wyścigowego programu dostępne będą dla kibiców i
turystów, którzy na innych zawodach nie mają możliwości oglądania tych punktów programu.

Sobota 13 lipca to już dzień wyścigowy, składający się z dwóch podjazdów treningowych i dwóch wyścigowych 7 Rundy GSMP. Pierwszy zawodnik pojawi się na trasie o godz. 10:00 na pierwszym podjeździe treningowym, pierwszy podjazd wyścigowy planowany jest na godz. 14:00.

W niedzielę GSMP Sopot 14.07 treningi rozpoczną się o godz. 8:30 a podjazdy wyścigowe o 11:30. Po sześciu Rundach GSMP na czele klasyfikacji generalnej Kat. 1 ( samochody wyścigowe z nadwoziem zamkniętym) znajdują się: jeden ze zwycięzców zeszłorocznego wyścigu Grzegorz Rożalski ( Automobilklub Rzemieślnik) dysponujący ponad 1000-konnym Mitsubishi Lancerem EVO IX AMS, z dorobkiem 122 punktów, za nim sklasyfikowano Roberta Sługockiego ( Automobilklub Krakowski) jeżdżącego słabszym o ok. 200 KM Lancerem, miejsce trzecie przypada Romanowi Baranowi ( Automobilklub rzeszowski, również jeżdżącemu Lancerem).

W Kategorii Narodowej ( samochody z utraconą homologacją międzynarodową, liderem jest Arkadiusz Borczyk ( Automobilklub Małopolski Krosno, Honda Civic), a w GSMP Historycznych niepodzielnie króluje Gdańszczanin Wojciech Myszkier (Automobilklub Wielkopolski, VW Golf II GTi), który wygrał wszystkie dotychczasowe rundy cyklu.

Idź do oryginalnego materiału