Francois Delecour powraca za kierownicę Peugeota 306 Maxi! Francuz weźmie udział w czwartej edycji Rally Madeira Legend.
Postać Delecoura nierozerwalnie kojarzy się z Peugeotem. Już w drugim, oficjalnym starcie zasiadł za kierownicą modelu 104 ZS. Pierwsze sukcesy świętował w kultowym 205 GTi, po którym przesiadł się do 309 GTi. W 1996 zadebiutował za sterami 306 Maxi (dwa brązowe medale w ojczyźnie). kooperacja z ekipą Peugeot Sport otworzyła mu drogę do „fabryki” i możliwości startów w Mistrzostwach Świata, w legendarnym 206 WRC. Chociaż Francuz nie odniósł spektakularnych sukcesów (później reprezentował jeszcze Forda oraz Mitsubishi), to udawało mu się „parkować” na podium – na Cyprze, na Korsyce, w Sanremo czy w Australii.
Peugeot doprowadził go do trzech tytułów mistrzowskich w Rumunii. Francois wygrywał w latach 2012-2014, prowadząc jadowitę „ośkę” z Sochaux – 207 S2000. Następne lata były już okresem okazjonalnych startów, w których Francois bawił się motorsportem (zwyciężył jeszcze w pucharze RGT 2015). Mimo, iż często zmieniał maszyny, praktycznie w każdym sezonie musiał choć raz wskoczyć do samochodu z lwem w emblemacie. Nie inaczej było i w tym roku – Delecour pilotowany przez Romaina Roche wziął udział w WRC Rally Legend. Na linii startu pojawił się w biało-niebieskim 306 Maxi, należącym do zespołu IKE. Francuz wróci niebawem do rywalizacji – Francois potwierdził swój udział w 4. Rally Madeira Legend.
Delecour na portugalskich asfaltach
Francois ponownie łączy siły z Romainem Roche i stajnią IKE, zgłaszając się do rywalizacji w 4. Rally Madeira Legend. Organizatorzy przygotowali przeszło osiemdziesiąt, asfaltowych kilometrów oesowych, wytyczonych w górskiej partii wyspy. Delecour i Roche powalczą w klasie Spirit, mierząc się między innymi z Subaru Imprezą WRX STi, Fordem Focusem RS WRC, Fordem Fiestą S2000, Citroenem Saxo Kit Car, czy Fordem Escortem RS Cosworth.
Przeczytaj również: Nowy załącznik „K”. FIA wskrzesza motorsportowe potwory
Będzie to czwarty występ Francuza w tym sezonie. Wcześniej pojawił się na Rallye National des Roches Brunes – Le Plan, gdzie zajął drugie miejsce w „generalce” (Fabia Rally2 evo). Następnie udał się do Włoch, triumfując w Rally Tirreno-Messina (także w Skodzie). Wizyta w Republice San Marino zakończyła się wygraną w kategorii KitCar2 22. edycji Rallylegend.
Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.
Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 45. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!