Fourmaux przejmuje prowadzenie w Rajdzie Sardynii

rallypl.com 11 godzin temu

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA WRC wracają z wielkim hukiem! Adrien Fourmaux, francuski kierowca zespołu Hyundaia, zaskoczył rywali niesamowitą jazdą podczas piątkowego poranka na Rajdzie Sardynii 2025.

Zaledwie miesiąc po bolesnym wycofaniu się z rajdu w Portugalii, Fourmaux nie tylko wrócił do walki, ale objął prowadzenie po emocjonującym odcinku Sa Conchedda.

Francuz, który rozpoczął dzień z czwartej pozycji, zaatakował z pełną mocą na najdłuższym odcinku rajdu (27,59 km), wyprzedzając swojego kolegę z zespołu Thierry’ego Neuville’a aż o 6,9 sekundy. Dzięki temu na przerwę serwisową wjechał z 2,9-sekundową przewagą.

Strategia ogumienia to klucz do sukcesu

Fourmaux startował z siódmej pozycji i przyznał, iż warunki drogowe były korzystniejsze, niż przewidywał. Skorzystał z „oczyszczonych” linii pozostawionych przez poprzedzających go zawodników, co pozwoliło mu zachować płynność i uniknąć pułapek na luźnym szutrze.

Hyundai zdecydował się na odważną strategię ogumienia – cztery miękkie i jedna twarda opona Hankook, podczas gdy zespół Toyota Gazoo Racing postawił na bardziej konserwatywny miks. Neuville zastosował tę samą konfigurację przez całą pętlę i był zadowolony z wytrzymałości opon.

Katastrofa dla M-Sportu – trzy auta poza trasą

Nie wszystkim zespołom piątkowy poranek przyniósł powody do radości. Dla zespołu M-Sport był to prawdziwy koszmar – aż trzy z czterech samochodów Ford Puma Rally1 wypadły z rywalizacji już na drugim odcinku specjalnym. Josh McErlean i Grégoire Munster wycofali się z powodu uszkodzenia tylnego zawieszenia po osobnych incydentach, natomiast Mārtiņš Sesks dachował przy pełnej prędkości, jadąc na piątym biegu.

Jedynym ocalałym z załogi M-Sport pozostał Jourdan Serderidis, choć i on zgłosił awarię amortyzatora.

Zacięta walka w czołówce – Ogier, Tänak i młode talenty

Za plecami liderów dzieje się równie wiele. Sébastien Ogier z Toyoty rozpoczął dzień najlepiej, wygrywając pierwszy odcinek i przez moment prowadził w klasyfikacji generalnej. Ostatecznie jednak spadł na trzecie miejsce, 5,2 sekundy za Neuville’em. Zaledwie 0,9 sekundy za nim znajduje się Ott Tänak, który przyznał, iż nie może znaleźć odpowiedniego rytmu w swoim Hyundaiu.

Sami Pajari, młody Fin, imponuje tempem i znajduje się na piątym miejscu, tylko 2,0 sekundy za Tänakiem, utrzymując 4,5-sekundową przewagę nad Takamoto Katsutą.

Tymczasem lider klasyfikacji generalnej Elfyn Evans oraz mistrz świata Kalle Rovanperä muszą zmagać się z niekorzystnymi pozycjami startowymi, przez co zajmują dopiero siódme i ósme miejsce.

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak zajmują 8. miejsce w klasyfikacji generalnej WRC2 po pierwszej pętli.

Klasyfikacja generalna po OS3 Rajd Sardynii 2025

Pozycja Załoga Auto Strata
1 Adrien Fourmaux / A. Coria Hyundai i20 N Rally1
2 Thierry Neuville / M. Wydaeghe Hyundai i20 N Rally1 +2.9
3 Sébastien Ogier / V. Landais Toyota GR Yaris Rally1 +8.1
4 Ott Tänak / M. Järveoja Hyundai i20 N Rally1 +9.0
5 Sami Pajari / M. Salminen Toyota GR Yaris Rally1 +11.0
6 Takamoto Katsuta / A. Johnston Toyota GR Yaris Rally1 +15.5
7 Kalle Rovanperä / J. Halttunen Toyota GR Yaris Rally1 +30.6
8 Elfyn Evans / S. Martin Toyota GR Yaris Rally1 +41.2
9 Nikolay Gryazin / K. Aleksandrov Škoda Fabia RS Rally2 +1:07.9
10 Emil Lindholm / R. Hämäläinen Škoda Fabia RS Rally2 +1:21.7

Źródło: WRC.com

Idź do oryginalnego materiału