
W październiku odbędzie się ostatnia edycja Rajdu Europy Centralnej w ramach Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC). Organizatorzy poinformowali, iż nie udało się przedłużyć umowy z promotorem cyklu z powodów ekonomicznych. Oznacza to, iż Niemcy na pewien czas znikną z kalendarza WRC.
Choć przyszłość rajdu rozgrywanego na trasach w Niemczech, Austrii i Czechach jest niepewna, realizowane są rozmowy nad tym, w jakiej formule i pod jakim szyldem impreza mogłaby odbywać się w regionie trzech granic w kolejnych latach.
Powrót Rajdu Niemiec – Nürburgring w centrum wydarzeń
Według informacji podanych przez „Motorsport aktuell” istnieje już wstępny pomysł na reaktywację Rajdu Niemiec z Nürburgringiem jako główną bazą zawodów. Koncepcja ta spotkała się z zainteresowaniem nie tylko ze strony promotora WRC, ale również lokalnych organizatorów.
Plan zakłada kontynuację idei rajdu o charakterze międzynarodowym. Oprócz tras w rejonie Nürburgringu rozważane jest włączenie odcinków specjalnych w Luksemburgu oraz Belgii, co mogłoby dodać imprezie wyjątkowego, transgranicznego charakteru.
Ostatni raz Rajd Niemiec wykorzystywał infrastrukturę Nürburgringu w 2000 roku, kiedy był jeszcze rundą mistrzostw Europy (ERC). Rok później połączono go z Hunsrück-Rallye, a od 2002 roku znalazł się w kalendarzu WRC, gdzie przez lata stanowił jedną z kluczowych imprez asfaltowych sezonu. jeżeli plan powrotu dojdzie do skutku, rok 2027 mógłby oznaczać powrót Rajdu Niemiec do najwyższej ligi rajdowej dokładnie 25 lat po jego debiucie w WRC.

Choć na razie nie ma oficjalnego potwierdzenia ze strony FIA ani promotora WRC, pierwsze sygnały są obiecujące. Powrót tak prestiżowego rajdu mógłby nie tylko ożywić scenę motorsportu w Niemczech, ale również wzmocnić pozycję regionu w międzynarodowym kalendarzu sportów motorowych.
Dla kibiców i zawodników byłaby to wyjątkowa okazja, by ponownie zobaczyć rywalizację na legendarnych asfaltowych oesach w rejonie Nürburgringu – miejscu, które od dekad kojarzy się z motoryzacyjnymi emocjami na najwyższym poziomie.
Źródło: rallye-magazin.de