Citroen ogłosił dziś swój skład na sezon 2025. O triumf w WRC2 zawalczą Francuz Yohan Rossel oraz… jego młodszy brat – Leon. Postawmy sprawę jasno, to dość niecodzienna, szalona decyzja!
Przyznajcie, to niemałe zaskoczenie! Yohan Rossel pozostanie liderem fabrycznego zespołu Citroena obsługiwanego przez PH Sport. Mistrz WRC3 2021 poprowadzi szarżę francuskiej marki w WRC. Ku sporym zdziwieniu kibiców, do Yohana dołączy jego… młodszy brat, Leo.
Dwudziestosiedmiolatek rozpoczął profesjonalną karierę w 2016 roku. W jego gablocie na puchary znajdują się trzy, istotne trofea – juniorskie złoto w Mistrzostwach Francji (2020), tytuł Stellantis Cup France (2022) oraz wywalczony niedawno tytuł Mistrza Francji (2024). Citroen zdecydował się więc na dość odważny ruch – Leo nie ma wielkiego doświadczenia na arenie międzynarodowej. Ba, przez dwa ostatnie sezony startował… tylko w ojczyźnie.
Co z Gryazinem?
Zakontraktowanie Leo Rossela wznieca dyskusję o przyszłości Nikolaya Gryazina. Mówi się iż Rosjanin z bułgarską licencją ma cztery opcje. Pierwszą z nich jest dalsza kooperacja z Citroenem, tym razem w ramach prywatnego zespołu. Nieco bardziej prawdopodobny jest jednak powrót do Skody. Gryazin mógłby przejąć schedę po Oliverze Solbergu – stając się nową twarzą Skoda Motorsport i liderem stajni Toksport, walcząc o koronę w klasie WRC2.
Coraz więcej plotek mówi jednak o „awansie” do Rally1… Niko i Konstantin mogą dołączyć do Hyundaia (pełniąc funkcję czwartego duetu). Ciekawą opcją byłby transfer do M-Sportu. Malcolm Wilson otrzymałby pokaźny zastrzyk gotówki, a Gryazin mógłby posmakować choć kilku startów za kierownicą Forda Pumy, w międzyczasie „trenując” za sterami auta Rally2.
Rodzinny „biznes” Rosselów
Leo Rossel wystąpił w tym roku w we wszystkich, dziewięciu odsłonach Mistrzostw Francji. Zwyciężał w aż pięciu rundach: 64. Rallye Le Touquet – Pas-de-Calais, 39. Rallye Vosges – Grand-Est, 76. Rallye Mont-Blanc Morzine (choć w „generalce” lepszy był Sebastien Loeb), 27. Rallye Coeur de France oraz 65. Critérium des Cévennes. Leo zdobył sto osiemnaście punktów, dwanaście i pół „oczka” więcej od Yoanna Bonnato. Podium dopełnił Eric Camilli. Zawodnik PH Sport by Minerva Oil pojawił się też gościnnie we France Cup i France Gravel.
Przeczytaj również: Mistrzowska „ośka” na sprzedaż. Chorbiński żegna się z 208 Rally4
Starszy brat kontynuował swoją przygodę na szczycie rajdowego łańcucha pokarmowego. Yohan zdecydował się na walkę o mistrzostwo WRC2. Francuz do ostatniej chwili bił się z Solbergiem i Pajarim – z walki o tytuł odpadł na Rajdzie Europy Centralnej. Francuz musiał wygrać by przedłużyć swoje szanse, kłopoty z zawieszeniem pogrzebały wszelkie nadzieje. Ostatecznie Yohan uplasował się na czwartej pozycji, wygrywając Monte-Carlo oraz Chile.
Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.
Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 45. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!