BOP na Interlagos: Ogromne ciosy dla Ferrari

2 tygodni temu



We wtorkowe południe opublikowano współczynniki Balance of Performance na kolejną rundę WEC – 6h Sao Paulo. Najbardziej “oberwało” Ferrari.

FIA i organizatorzy WEC przed każdą rundą sezonu dokonują oceny osiągów aut (na podstawie wyników i pomiarów) i „zrównują” je poprzez zmiany wagi, mocy do 250 km/h i wykorzystania energii na stint.

Współczynniki BoP mają bardzo duże znaczenie w kontekście wyników poszczególnych aut, dlatego odpowiednie ich wyważenie jest najważniejsze dla w miarę równej rywalizacji. Kierowcom i zespołom nie wolno komentować zmian BoP.

Po tym, jak Ferrari zdominowało początek sezonu oraz wygrało 24h Le Mans, można było spodziewać się, iż prototypy z Maranello zostaną mocno spowolnione. I tak dokładnie się stało.

Waga

Najwięcej kilogramów dołożono właśnie Ferrari – aż 12 i wspólnie z Toyotą będzie ono najcięższym autem Na Interlagos. Dodatkowe kilogramy w porównaniu z Le Mans będą też w BMW i Alpine. Niższe wagi będą miały 3 auta.

Interlagos 2025Zmiana vs Spa 2025Interlagos 2024
Alpine1051+81044
Aston Martin1030-5
BMW1058+91044
Cadillac1040-21039
Ferrari1069+121060
Peugeot1030-1051
Porsche1053-21051
Toyota1069-1060

Moc poniżej 250 km/h

Tylko dwóm producentom zmniejszono moc na Interlagos. Alpine o 8 KW, a Ferrari o 9. Aż 15 KW więcej będzie miał do wykorzystania Cadillac.

Porównując z ubiegłym rokiem na Interlagos, Ferrari będzie miało do dyspozycji aż 23 KW mniej.

IInterlagos 2025Zmiana vs Le Mans 2025Interlagos 2024
Alpine512-8516
Aston Martin5200
BMW505+2512
Cadillac516+15519
Ferrari480-9503
Peugeot5200510
Porsche501+7512
Toyota485+5506

Energia na stint

W tym zakresie najwięcej odebrano Alpine, a jedynym zespołem na plus – i to duży – jest Aston Martin.

Interlagos 2025Zmiana vs Le Mans 2025Interlagos 2024
Alpine892-10910
Aston Martin919+11
BMW904-3908
Cadillac904-2907
Ferrari893-4905
Peugeot897-5909
Porsche9050908
Toyota903-2912

Rywalizacja na Interlagos rusza już w ten piątek. Harmonogram wraz z opcjami oglądania zobaczycie tutaj.



Idź do oryginalnego materiału