We wtorkowe południe opublikowano współczynniki Balance of Performance na kolejną rundę WEC – 6h Sao Paulo. Najbardziej “oberwało” Ferrari.
FIA i organizatorzy WEC przed każdą rundą sezonu dokonują oceny osiągów aut (na podstawie wyników i pomiarów) i „zrównują” je poprzez zmiany wagi, mocy do 250 km/h i wykorzystania energii na stint.
Współczynniki BoP mają bardzo duże znaczenie w kontekście wyników poszczególnych aut, dlatego odpowiednie ich wyważenie jest najważniejsze dla w miarę równej rywalizacji. Kierowcom i zespołom nie wolno komentować zmian BoP.
Po tym, jak Ferrari zdominowało początek sezonu oraz wygrało 24h Le Mans, można było spodziewać się, iż prototypy z Maranello zostaną mocno spowolnione. I tak dokładnie się stało.
Waga
Najwięcej kilogramów dołożono właśnie Ferrari – aż 12 i wspólnie z Toyotą będzie ono najcięższym autem Na Interlagos. Dodatkowe kilogramy w porównaniu z Le Mans będą też w BMW i Alpine. Niższe wagi będą miały 3 auta.
Alpine | 1051 | +8 | 1044 |
Aston Martin | 1030 | -5 | |
BMW | 1058 | +9 | 1044 |
Cadillac | 1040 | -2 | 1039 |
Ferrari | 1069 | +12 | 1060 |
Peugeot | 1030 | - | 1051 |
Porsche | 1053 | -2 | 1051 |
Toyota | 1069 | - | 1060 |
Moc poniżej 250 km/h
Tylko dwóm producentom zmniejszono moc na Interlagos. Alpine o 8 KW, a Ferrari o 9. Aż 15 KW więcej będzie miał do wykorzystania Cadillac.
Porównując z ubiegłym rokiem na Interlagos, Ferrari będzie miało do dyspozycji aż 23 KW mniej.
Alpine | 512 | -8 | 516 |
Aston Martin | 520 | 0 | |
BMW | 505 | +2 | 512 |
Cadillac | 516 | +15 | 519 |
Ferrari | 480 | -9 | 503 |
Peugeot | 520 | 0 | 510 |
Porsche | 501 | +7 | 512 |
Toyota | 485 | +5 | 506 |
Energia na stint
W tym zakresie najwięcej odebrano Alpine, a jedynym zespołem na plus – i to duży – jest Aston Martin.
Alpine | 892 | -10 | 910 |
Aston Martin | 919 | +11 | |
BMW | 904 | -3 | 908 |
Cadillac | 904 | -2 | 907 |
Ferrari | 893 | -4 | 905 |
Peugeot | 897 | -5 | 909 |
Porsche | 905 | 0 | 908 |
Toyota | 903 | -2 | 912 |
Rywalizacja na Interlagos rusza już w ten piątek. Harmonogram wraz z opcjami oglądania zobaczycie tutaj.