
Nowe regulacje w WRC zadebiutują dopiero w 2027 roku. Jednak wbrew pozorom czasu zostało niewiele, bo lada moment powinny zacząć się prace producentów nad nowymi autami.
Przepisy na rok 2027 powinny zostać opublikowane już niedługo, ponieważ producenci zainteresowani startem w WRC muszą podjąć decyzję i działania dot. przygotowania aut do nowych przepisów. Jak informuje dziennikarz Juho Kokko z Fińskiej telewizji MTV, według plotek obywają się rozmowy z nowymi producentami. Rozmowy miały odbyć się z Peugeotem, Skodą i Subaru.
„Teraz krążą plotki o kilku producentach zainteresowanych Mistrzostwami Świata. W kręgu zainteresowania znalazły się Peugeot, Skoda i Subaru. Do 2027 r. jeszcze daleka droga, ale pozytywnym sygnałem jest, iż rozmowy nabierają tempa.” – napisał Fin na platformie X
Nyt kuuluu parinkin valmistajan kiinnostuksesta MM-sarjaan. Peugeot, Skoda & Subaru ollut pöydällä. Pitkä matka yhä 2027 mukana olemiseen mutta positiivistä että puheet lisääntymään päin. #mmralli #ralli #WRC
— Juho Kokko (@JuhoKokko_) March 5, 2025
Dobrym znakiem jest to, iż trzech nowych producentów jest zainteresowanych wejściem do najwyższej klasy. O powrocie Subaru mówi się od dawna, jednak dotychczas plotki te nie znalazły potwierdzenia. Być może przy wsparciu Toyoty powrót tej legendarnej marki wreszcie się zmaterializuje. Škoda ma bogatą historię w rajdach samochodowych, a jej samochód w klasie RC2 nieustannie odnosi sukcesy w mistrzostwach świata, Europy oraz krajowych czempionatach. Peugeot opuścił stawkę WRC w 2005 roku, a w tej chwili koncentruje się na produkcji samochodów klasy Rally4/R2.

Obecnie w klasie Rally1 mamy tylko trzech producentów. Po opuszczeniu Citroena w cyklu ostały się takie marki jak: Toyota, Ford M-Sport oraz Hyundai. Ten ostatni według plotek może od sezonu 2026 zrezygnować ze startów w WRC, a stery zespołu ma przejąć Thierry Neuville, aby dopełnić kontrakt z promotorem WRC.