Jak co roku brytyjski Autosport przygotował zestawienie 50 najlepszych kierowców wyścigowych minionego roku. Jest w nim aż 13 kierowców Formuły 1.
F1 jest oczywiście najliczniejszą serią w rankingu. Pochodzi z niej trzech najlepszych według Autosportu kierowców.
Co ciekawe, drugą największą siłą są wyścigi długodystansowe. Długodystansowe Mistrzostwa Świata oraz IMSA mają łącznie 12 przedstawicieli – WEC ośmiu, a IMSA czterech.
Na trzecim miejscu pod względem liczebności kierowców w zestawieniu są Formuła E oraz IndyCar, które mają po 5 przedstawicieli.
W odwrocie są rajdy. W pierwszej 50-tce jest tylko czterech kierowców Rajdowych Mistrzostw Świata, a najwyżej klasyfikowany jest mistrz świata, Thierry Neuville.
Trzy miejsca trafiły do kierowców NASCAR. Mamy też przedstawicieli Formuły 2, Super Formuły, BTCC czy Supercars.
Mimo tak licznego przedstawicielstwa WEC, w tym braci Vanthoor, w 50-tce nie znalazł się Robert Kubica, który ostatni raz w zestawieniu był w 2010 roku.
Oto jego miejsca w czasach, gdy był na liście:
2006 – 12. miejsce
2007 – 12. miejsce
2008 – 1. miejsce
2009 – ?
2010 – 9. miejsce
Oto zestawienie Autosportu za sezon 2024:
50. Antonio Felix da Costa (Formuła E) – powrót na listę
49. Esteban Ocon (F1) – powrót
48. Isack Hadjar (F2) – nowy na liście
47. Tom Ingram (BTCC) – powrót na listę
46. Yuki Tsunoda (F1) – powrót
45. Laurin Heinrich (IMSA) – nowy
44. Jake Hill (BTCC) – nowy
43. Pato O`Ward (IndyCar) – powrót
42. Oliver Rowland (Formuła E) – powrót
41. Ott Tanak (WRC) – spadek o 17 miejsc
40. Tadasuke Makino (Super Formuła) – nowy
39. Alex Albon (F1) – spadek o 29 miejsc
38. Kelvin van der Linde (DTM) – powrót
37. Fernando Alonso (F1) – spadek o 32 miejsca
36. Maro Engel (IMSA) – nowy
35. Matt Campbell (WEC) – spadek o 10 miejsc
34. Ryan Blaney (NASCAR) – spadek o 11 miejsc
33. Mirko Bortolotti (WEC) – nowy
32. Gabriel Bortoleto (F2) – 10 pozycji do góry
31. Sebastien Ogier (WRC) – 1 pozycja w dół
30. Dries Vanthoor (WEC) – nowy
29. Mikkel Jensen (WEC) – nowy
28. Sebastien Buemi (WEC) – powrót
27. Lewis Hamilton (F1) – spadek o 21 miejsc
26. Felipe Nasr (IMSA) – powrót
25. Will Power (IndyCar) – powrót
24. Renger van der Zande (IMSA) – nowy
23. Nico Hulkenberg (F1) – 21 pozycji w górę
22. Will Brown (Supercars) – nowy
21. Pierre Gasly (F1) – powrót
20. Kalle Rovanpera (WRC) – 16 pozycji w dół
19. Colton Herta (IndyCar) – powrót
18. Nick Cassidy (Formuła E) – 10 pozycji w dół
17. Mitch Evans (Formuła E) – bez zmiany
16. Kyle Larson (NASCAR) – 22 pozycje w górę
15. Joey Logano (NASCAR) – powrót
14. Laurens Vanrthoor (WEC) – 5 pozycji w górę
13. Oscar Piastri (F1) – 13 pozycji w górę
12. Nicklas Nielsen (WEC) – nowy
11. George Russell (F1) – 10 pozycji w górę
10. Thierry Neuville (WRC) – 38 pozycji w górę
9. Sho Tsuboi (Super Formuła) – nowy
8. Kevin Estre (WEC) – powrót
7. Pascal Wehrlein (Formuła E) – 36 pozycji w górę
6. Carlos Sainz (F1) – 8 miejsc w górę
5. Scott McLaughlin (IndyCar) – 26 pozycji w górę
4. Alex Palou (IndyCar) – spadek o 2 miejsca
3. Lando Norris (F1) – bez zmian
2. Charles Leclerc (F1) – 12 pozycji w górę
1. Max Verstappen (F1) – bez zmian
Zgadzacie się z tym zestawieniem?