Kilka tygodni temu przeprowadzaliśmy nasz plebiscyt dotyczący żużlowych mediów. W specjalnym głosowaniu mogliście wybierać najlepszych komentatorów, ekspertów czy dziennikarzy. Prosiliśmy Was również o Wasze opinie na temat tego, co powinno się zmienić w środkach przekazu zajmujących się speedwayem. Bardzo dziękujemy za wszelkie sugestie dla nas i naszych kolegów po fachu. Część z nich publikujemy w tym wpisie.
WYNIKI PLEBISCYTU ŻUŻLOWE MEDIA 2024 SPRAWDZISZ TUTAJ
Odpowiadając na ostatnie pytania naszej ankiety mieliście pełną dowolność. Kwestią, która pojawiała się najczęściej w przypadku portali internetowych były tytuły artykułów. Wielu z Was zwracało uwagę na clickbaity, a także przypadki, w których tytuł nie zgadza się z treścią lub jest mocno naciągany.
Z ankiety można wywnioskować, choć statystyki pokazują co innego, iż nie podoba Wam się ogrom informacji transferowych pojawiających się w trakcie sezonu. Czytelnicy zwracają też uwagę na zbyt dużą liczbę „afer koperkowych”.
Żużel. Żużlowe Grand Prix w Monako?! Naprawdę to rozważano! – PoBandzie – Portal Sportowy
Żużel. Dlatego Chomski wybrał Ostrów. Mówi o ofertach, Stali i sile zespołu (WYWIAD) – PoBandzie – Portal Sportowy
Żużel. Tak Woffinden trafił do Polski! To on wypatrzył mistrza i inne talenty! – PoBandzie – Portal Sportowy
Chcielibyście czytać również więcej żużlowej publicystyki oraz tekstów autorskich. Nie podoba Wam się to, iż tę samą informację znajdujecie w przekształconej formie na kilku portalach. Niektórzy byli mocno krytyczni w swoich opiniach i sugerowali, iż należy wymienić 90% obecnych dziennikarzy żużlowych.
Zależy Wam przede wszystkim na konkretnych i sprawdzonych informacjach. Sugerujecie również, iż w ostatnich latach poziom języka wśród piszących dziennikarzy mocno się obniżył. Co ciekawe, część z Was przez poziom dyskusji sugeruje wyłączenie komentarzy pod wpisami czy to na portalach czy w mediach społecznościowych.
Nie zabrakło też wytykania wad konkretnym redakcjom. Nam dostało się chociażby za krytyczne teksty dotyczące Włókniarza Częstochowa. Często zwracaliście również uwagę na styl publikacji kolegów z serwisu Interia.
Wybrane opinie dot. zmian w żużlowych mediach (pisownia oryginalna):
„Więcej podcastów”
„Mniej polityki”
„Zero clickbaitów”
„Więcej konkursów”
„Paru dziennikarzy”
„Rzetelność informacji”
„Więcej pracy autorskiej”
„Mniej pudelka więcej faktów”
„Tytuły artykułów prasowych”
„Clickbaity”
„Mniej clickbaitów”
„Odczepcie się od Włókniarza”
„Zmniejszyłbym liczbę krótkich informacji prasowych, często zresztą będących rezultatami spekulacji, które zwykle nie bywają nikomu potrzebne i „nic nie wnoszą” do mojej wiedzy, a ich wyświetlanie zabiera mój cenny czas. Postawiłbym na rzetelne i pełne dziennikarstwo – lubię czytać wnikliwe opracowania oraz komentarze ekspertów. W moim wymarzonych świecie to właśnie rozwój dziennikarskiego rzemiosła wśród żużlowych publicystów mógłby poprawić jakość mediów”
„Zmiana redaktorów”
„Zamknąć Interię”
„Jakość używanej polszczyzny”
„Więcej danych mniej opinii”
„Rzetelność i usunąć clickbaity”
„Więcej relacji na żywo”
„Mniej gdybania”
„Rzetelność i dokładność tego brak”
„Zdelegalizować interię”
„Mniej plotek i powielania artykułów”
„Klikbajtowe tytuły i opisy na Facebooku”
„Nie szukać sensacji na podstawie plotek”
„Więcej materiałów iż spotkań z żużlowcami”
„Dość pisania na siłę pod tezę i clickbaitow”
„Mniej nagłówkow które służą tylko do kliknięć”
„Więcej własnych materiałów, opartych o wywiady”
„Skończcie z „klikbajtami” bo to mocno denerwuje”
„Zablokowałbym możliwość opiniowania pod artykułami”
„Więcej rzetelności, mniej nagonki na poszczególne kluby”
„Artykuły o niczym wokresie zimowym ….byle ” clickbaity”
„By piszący musieli być osobiście na zawodach a nie pisali tego co zobaczą w tv”
„Niezbyt podoba mi się w szczególności to, jak pisze się o żużlu w portalu Interia. Szukanie sensacji, dość częste trafianie kulą w płot z newsami (a może specjalnie piszą różne rzeczy, żeby się klikało, nie wiem), do tego czasem niechlujny język. W innych portalach też zdarzają się takie rzeczy.”
„Aby nie przepisywali fanpage klubów żużlowych,tylko sami docierali do informacji.”
„Wymienił 90% dziennikarzy na nowych z mniej popularnych stron. Zdelegalizował żużlową interie.”
„Aby dziennikarze zagrali w piłkę halową charytatywnie Eleven vs. Canal Plus i zobaczymy kto jest lepszy! (Taki event zrobić po prostu)”