Wywiad z załogą Predko/Jurgała
Gracjan Predko i Michał Jurgała w tym sezonie sięgnęli po Mistrzostwo Polski w klasie czwartej oraz w klasyfikacji 2WD. Zapraszamy do wywiadu, który zaczęliśmy serią pytań do kierowcy Peugeota 208 Rally4.
W momencie startu tego sezonu spodziewałeś się, iż dzisiaj będziesz nosił miano Mistrza Polski czy z respektem i pokorą podchodziłeś do początku zmagań?
,,Rozpoczynając ten sezon, nie miałem konkretnych oczekiwań co do zdobycia tytułu Mistrza Polski. Podchodziłem od początku roku z duża pokorą i gotowością do ciężkiej pracy. Szanowałem rywali i wiedziałem, iż droga do mistrzostwa będzie wymagała dużego wysiłku oraz determinacji. Dzisiaj, kiedy mogę nosić miano podwójnego Mistrza Polski, czuję głęboki szacunek do wszystkich, którzy byli częścią tego sezonu, oraz wdzięczność za wsparcie, jakie otrzymałem od stajni Chmielewski Motorsport, moich partnerów oraz wszystkich osób które mnie wspierały.”
Jak oceniasz aktualny poziom stawki Rally4 i 2WD?
,,Uważam iż poziom stawki Rally4 oraz 2WD w tym roku był dużo bardziej wymagający niż w 2022 roku. Większość zawodników była szybsza na odcinkach niż w poprzednim roku więc z małą ilością kilometrów testowych przed każdym rajdem było to duże wyzwanie ścigać się w tym roku.”
Jakie momenty w okresie dawały tobie motywację? Jakie wydarzenia wniosły najwięcej w doświadczenie i co możesz powiedzieć po udanej kampanii w RSMP?
,,W trakcie sezonu RSMP pojawiło się wiele momentów, które naprawdę napędzały mnie do działania. Przede wszystkim wygranie pierwszych trzech rund w klasie czwartej oraz klasyfikacji generalnej 2WD. Pierwszy z nich Rajd Świdnicki wygrany w klasie czwartej oraz klasyfikacji generalnej 2WD o półtorej sekundy pokazuje tylko, iż zawody trwały do ostatnich metrów. Kolejnym rajdem był Rajd Polski gdzie wygraliśmy z Michałem klasę czwartą, 2WD oraz zajęliśmy 28 miejsce w klasyfikacji generalnej całego rajdu co uważam iż jest bardzo dobrym wynikiem, ponieważ były to zawody rangi Mistrzostw Europy. Następnym rajdem był Rajd Podlaski, który również wygraliśmy w klasie czwartej oraz klasyfikacji generalnej 2WD. Przed Rajdem Małopolskim niestety nie testowałem co poskutkowało słabym wynikiem tuż za podium. Rajd Rzeszowski wygraliśmy, był to również bardzo udany rajd. Wygraliśmy klasę czwartą, RC4, CEZ3 oraz zajęliśmy drugie miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD oraz ERT JUNIOR. Na Rajdzie Śląska zajęliśmy trzecie miejsce w klasie oraz czwarte w klasyfikacji generalnej 2WD. Rajd Wisły był poważnym wyzwaniem, ponieważ musieliśmy być na mecie w okolicy piątego miejsca, żeby dowieźć tytuł Mistrza Polski w klasie czwartej oraz klasyfikacji generalnej 2WD. Pierwszy dzień rajdu skończyliśmy w okolicy czwartego miejsca. Natomiast drugiego dnia spadł deszcz oraz zapalił nam się samochód na najdłuższym odcinku w tym roku Rychwałd ponad 24km. Szczęśliwie dowieźliśmy odpowiednią ilość punktów z Rajdu Wisły co poskutkowało podwójnym Mistrzem Polski w klasie czwartej oraz klasyfikacji generalnej 2WD.”
Jesteś młodym dobrze rokującym zawodnikiem. Czy uważasz, iż twój rozwój w ostatnich miesiącach poszedł zdecydowanie do przodu?
,,Oczywiście, tak rozwinąłem się. Ostatnie miesiące były dla mnie niezwykle intensywnym okresem rozwoju jako zawodnika rajdowego. Pracowałem bardzo ciężko nad doskonaleniem moich umiejętności za kierownicą, jak również nad zrozumieniem jeszcze lepiej opisu rajdowego. Jestem bardzo wdzięczny mojemu tacie oraz wszystkim osobom, które wniosły wiele cennych wskazówek i wsparcia w mojej drodze po tytuły mistrza. Bez ich zaufania i pomocy nie byłoby to możliwe w tak krótkim czasie osiągnąć dwa tytuły Mistrza Polski.”
Która runda była dla ciebie najtrudniejsza bądź najciekawsza? I co sądzisz o możliwościach Peugeota zarówno na asfalcie jak i szutrze?
,,Najtrudniejszą rundą dla mnie w tym sezonie był zdecydowanie Rajd Wisły. To były jedne z najbardziej wymagających odcinków jakie jechałem. Pogoda na tym rajdzie pokazała, iż drugiego dnia mieliśmy wraz z Michałem jeszcze trudniejsze zadanie, żeby dowieźć dwa tytuły Mistrza Polski oraz być na mecie. Na odcinku Rychwałd zapalił nam się samochód, jechanie samochodem rajdowym z dużą ilością dymu w aucie po najdłuższym odcinku specjalnym w tym roku nie było łatwe. Było to jednak niezwykle satysfakcjonujące doświadczenie oraz euforia na mecie, iż nie spalił się samochód. Peugeot jest to dopracowany samochód zarówno na szutrze jak i na asfalcie. Wybrałem go na ten rok, ponieważ miałem do niego większość ustawień. Natomiast jakbym miał wybierać na dzień dzisiejszy spośród aut Rally4 to wybrałbym Renault Clio.”
Na kolejne pięć pytań odpowiedział Michał Jurgała, jeden z najbardziej doświadczonych pilotów na krajowym podwórku.