Ważnych ogłoszeń doczekaliśmy się dziś z Długodystansowych Mistrzostw Świata. Wiemy między innymi, jak będzie przedstawiał się kalendarz serii.
Przedłużona homologacja
Aktualna kategoria Hypercar, która została stworzona w 2021 roku, przyciągnęła już 12 producentów, a ich grono stale się powiększa. Kategorię i jej przepisy można nazwać sukcesem, dlatego władze Długodystansowych Mistrzostw Świata zdecydowały się na jej przedłużenie o kolejne 3 lata.
Oryginalna homologacja obowiązywała do 2029 roku, a teraz będzie do minimum 2032 roku.
The homologation cycle for @FIAWEC top-tier Hypercar class has been extended to the end of the 2032 season 🏁
Originally set to run until 2029, the extended cycle secures long-term stability for a category that has attracted 12 manufacturers and since its 2021 debut and has… pic.twitter.com/tFOYGWCeWN
— FIA (@fia) June 13, 2025
Kalendarz
Poznaliśmy też kalendarz WEC na przyszły rok. W porównaniu z obecnym rokiem nie zaszły żadne zmiany. Ponownie będziemy mieli 8 rund, ale tym razem sezon zacznie się znacznie później bo 28 marca w Katarze. Kierowcy będą ścigać się do 7 listopada.
Najważniejszy wyścig sezonu – 24h Le Mans – odbędzie się w podobnej dacie jak w tym roku – 13 i 14 czerwca. Niestety oznacza to kolizję z GP Hiszpanii Formuły 1.
Takich kolizji terminarzowych z F1 będzie więcej: GP Japonii z 1812 Kataru, GP Arabii Saudyjskiej z 6h Imoli, GP Włoch z 6h COTA, GP Azerbejdżanu z 6h Fuji i GP Brazylii z 8h Bahrajnu.
Testy przed sezonem WEC odbędą się pomiędzy 22 a 23 marca.
graf